فصلنامه راهبردهای پژوهش در علوم تربیتی
Research Strategies in Educational Sciences
نشریه علمی راهبردهای پژوهش در علوم تربیتی، در زمینه علوم تربیتی و سایر زمینه های بین رشته ای مرتبط با علوم تربیتی به زبان فارسی (چکیده انگلیسی) و ترتیب انتشار فصلنامه به شماره مجوزه ۹۴۶۰۳، در راستای توسعه و تعمیق نگرش ها و پژوهش های مرتبط در عرصه آموزش و پرورش، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سایر سازمان های آموزشی، ارائه و اشاعه آن ها به مخاطبان؛ مقاله می پذیرد. لذا از تمامی استادان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقمندان به حوزه علوم تربیتی و زمینه های مرتبط سراسر کشور دعوت می نماید، با ارسال مقالات پژوهشی و دستاوردهای علمی خود در پربارتر کردن این نشریه ما را یاری نمایند.
محورهای نشریه:
مبانی نظری علوم تربیتی (مانند فلسفی، دینی، جامعه شناسی، روان شناسی، تاریخی و اقتصادی)
آینده پژوهی در علوم تربیتی
شایستگی های اساسی یادگیری در عصر جدید و تعالی و بالندگی در نظام های آموزشی
جایگاه آموزش گروه های خاص (مانند کودکان استنثنایی، تیزهوشان) و انواع آموزش (فنی حرفه ای، بزرگسالان، مجازی و از راه دور) در نظام آموزش و پرورش
برنامه درسی و تکنولوژی آموزشی، تحولات فرآیندی، روشی و پداگوژیک
برنامه ریزی راهبردی، برنامه ریزی آموزشی و برنامه ریزی توسعه آموزش و پرورش و آموزش دانشگاهی
جذب، تربیت، بازآموزی، نگهداشت و ارزشیابی معلم و سایر کارکنان آموزش و پرورش و دانشگاه
معرفی، نقد و ارزیابی نوآوری های آموزشی در ایران و جهان، تکنولوژی آموزشی
نقش و تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش، آموزش الکترونیکی و کاربست فناوری در حوزه علوم تربیتی
ساماندهی پژوهش در علوم تربیتی و کاربست نتایج پژوهش
ساماندهی امور، طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر فضاها و تجهیزات آموزشی
رهبری و مدیریت، ساختار اداری و تشکیلات، قوانین و روابط حاکم بر آن ها در سطوح مختلف آموزش (مدرسه تا دانشگاه و سایر سازمان های آموزشی)
شایستگی های اساسی یادگیری در عصر جدید مانند: کارآفرینی، خلاقیت، مهارت های زندگی، حل مسئله و مهارت های شهروندی
روان شناسی تربیتی و مشاوره و راهنمائی تحصیلی، شغلی و سازشی
تحقیقات آموزشی و تربیتی
آموزش ابتدایی، تغییر و نوآوری در علوم تربیتی
مدیریت و رهبری آموزشی و آموزش عالی و نظارت و راهنمایی تعلیماتی
مطالعات تطبیقی علوم تربیتی
یادگیری و چالش های یادگیری در مدرسه، دانشگاه و کلاس درس
علوم تربیتی در سازمان های آموزشی (پیش دبستانی، دبستانی، متوسطه)، آموزش عالی و آموزش بزرگسالان و ضمن خدمت
نقد و نظریه پردازی در علوم تربیتی و کاربرد نظریه ها در عمل
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - مرجع مجلات علمی