پژوهشنامه بازرگانی
Iraninan Jouornal of Trade Studies
فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی از زمستان ۱۳۷۵ به منظور جهتدهی به مطالعات بخشهای بازرگانی و اقتصادی و علمی-کاربردی کردن پژوهشهای مرتبط با این بخشها، انتقال دانش و یافتههای پژوهشی شروع به کار کرد. این فصلنامه بصورت منظم و در زمان مقرر تا کنون به چاپ رسیده است. در این میان مهمترین وظیفه این نشریه توجه به نیازهای بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کمک به تجزیه و تحلیل مسائل این بخش، ارائه راهحلهای علمی- کاربردی و بالابردن کیفیت علمی تحقیقات در این زمینه میباشد. ذکر این نکته ضروری است که براساس رسالت این مجله که همانا توجه به مسائل روز و آینده این بخش و گرهگشایی از بخش بازرگانی، صنعت، معدن کشور میباشد، تولید علم کافی نبوده و قابل استفاده بودن و کاربردی بودن مقالات و توصیههای سیاستی یکی از نکات مورد تاکید در این فصلنامه میباشد.
اعتبار علمی_ پژوهشی این نشریه طبق تاییدیه شماره ۳/۲۹۱۰/۸۲۵ مورخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده و با همکاری علمی انجمن بازرگانی ایران منتشر میشود.
به منظور تسهیل اجرای امور نشریات علمی،از تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ طبق مصوبه شماره ۱۱/۲۵۶۸۵ به جای دسته بندی نشریات به علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی همه نشریات مشمول آییننامه جدید با عنوان (نشریه علمی ) شناخته میشوند.
محورهای تخصصی مجله :
۱- جهانیشدن اقتصاد، منطقهگرایی و چندجانبهگرایی
۲- آثار سیاستهای کلان اقتصادی بر صنعت،معدن و تجارت
۳-بهرهوری در صنعت، معدن و تجارت
۴-اشتغالزایی و کارآفرینی در صنعت، معدن و تجارت
۵-آیندهپژوهی در صنعت، معدن و تجارت
۶-فرهنگ مصرفی، تجاری و صنعتی
۷- سیاستها و استراتژیهای تجاری، صنعتی و فنآوری
۸-قیمتگذاری،یارانه و تنظیمبازار
۹-مدیریت صادرات و اردات،توسعه صادرات غیرنفتی
۱۰-حقوق تجارت، مصرفکننده و تولیدکننده
۱۱-کاربرد فناوریهای نوین در صنعت، معدن و تجارت
۱۲- آمایش صنعت، معدن و تجارت
۱۳- سیاستهای رقابتی و ضدانحصار
۱۴-زنجیره تامین و لجستیک
۱۵-الگوهای توسعه بنگاههای صنعتی و تجاری ایرانی
۱۶-تامین منابع مالیو سرمایهگذاری داخلی و خارجی در صنعت،معدن و تجارت
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - مرجع مجلات علمی