فصلنامه مطالعات دانش شناسی
Knowledge Studies

فصلنامه مطالعات دانش شناسی، از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود.
هدف عمده فصلنامه مطالعات دانش شناسی فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملّی و بین المللی به منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته های خود در ارتباط با دانش شناسی می باشد. از این رو، امید است که این نشریه وضعیت این رشته را در ایران و جهان بهبود بخشیده و راه حل هایی برای مسائل نظری و عملی پیش روی این رشته ارائه دهد. به منظور نیل به این هدف، ما پژوهشگران را تشویق می کنیم که مقالات معتبر و چاپ نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند.
این نشریه مقالات معتبر در حوزه های ذیل را به چاپ می رساند:
- مدیریت دانش
- شبکه های دانش
- نمایه سازی
- مدیریت کتابخانه
- جریان دانش
- دیجیتال سازی کتاب ها
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - مرجع مجلات علمی
مقالات پذیرش شده در فصلنامه مطالعات دانش شناسی
شبکه هم نویسندگی مقالات منتشرشده در فصلنامه روانشناسی افراداستثنایی دانشگاه علامه طباطبایی و فصلنامه کودکان استثناییپژوهشکده استثنایی
رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت در کتابداران کتابخانههای دانشگاهتربیت مدرس
بررسی وضعیت مدیریت دانشهای گردآوری، سازماندهی و اشاعهاطلاعات نسخههای خطی در کتابخانههای ایران و ارایه ی یک مدلکاربردی
روند پژوهش در حوزه ترجمان دانش
تاثیر ابزارهای فناوری اطلاعات بر اجرای مدیریت دانش در بانکتجارت
دیدگاه کتابداران درباره زیرساخت فناوری در به کارگیری مدیریتدانش در کتابخانههای دانشگاههای سراسری شهرستان بابل
تحلیل استنادی پایاننامههای رشته شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس درسالهای 1389 تا 1390
جریان دانش در شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری دانشگاهتهران و ارایه مدل مفهومی
ارزیابی رعایت معیارهای کنترل واژگان در اصطلاحنامه های علوم اسلامیبر اساس استاندارد ایزو 2594
بررسی فرایند دیجیتالسازی نسخ خطی در کتابخانههای شهر قم ازدیدگاه مدیران و کارشناسان
نگاشت تولیدات علمی حوزه ی اعتیاد در پایگاه وب آو ساینس در سالهای 2013-2008
رد پای نظریههای ارتباطات در علم اطلاعات و دانششناسی
رابطه فرهنگسازمانی و مدیریت دانش در دانشکده علوماطلاعات و دانششناسی دانشگاه تهران
مقایسه سطح سرمایه فکری در کتابخانههای عمومی و دانشگاهی شهراصفهان بر اساس دیدگاه بونتیس
بررسی نقش مدیریت دانش در اولویتبندی منابع انسانی
ترسیم شبکه هم نویسندگی و ضریب همکاری علمی پژوهشگرانایرانی در حوزه هوافضا در نمایه استنادی علوم تا 2014 میلادی
مطالعه گرایش موضوعی پژوهشهای علم اطلاعات ودانششناسی در دانشگاههای دولتی ایران
بررسی وضعیت خدمات عمومی و اطلاعاتی کتابخانههای دانشگاهشهید چمران اهواز
بررسی و اولویتبندی عوامل موفقیت مدیریت دانش درکتابخانههای دانشگاه فردوسی و شهید چمران اهواز
بررسی تاثیر بستر نحوی بر نمایهسازی و رتبهبندی پیشینه هایفرادادهای توسط موتورهای کاوش وب: مقایسه پیشینه هایفرادادهای مارک 21 و هسته دوبلین
نگاهی بر پیوند متقابل هستی شناسیها و مدیریت دانش
سنجش کیفیت خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه علم و فرهنگ ازدیدگاه کاربران
رابطه سواد اطلاعاتی با خلاقیت در دانشجویان دانشگاه پیام نورلرستان
رابطهی عوامل جمعیت شناختی و میزان پیاده سازی مدیریتدانش از دیدگاه کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان
بررسی رابطه فرایندهای مدیریت دانش با عملکرد شغلیکارکنان در آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه تهران)
بررسی تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر اشتراک گذاری دانشمیان کارکنان زن اداره آموزشوپرورش استان مازندران
نقش مدیریت دانش و خلاقیت سازمانی در بهرهوری منابع انسانی(مطالعه موردی: مجتمع گازی پارس جنوبی)
رسانههای اجتماعی و نقش آن در تبادل دانش بین متخصصان حفاظترقمی بر مبنای مدل لانه زنبوری
شناسایی شاخصهای مدیریت دانش و وضعیت پیادهسازیآنها؛ (مطالعه موردی: دانشگاه کردستان)
تاثیر سیستم مدیریت دانش بر نوآوری سازمانی (بررسی نقشیادگیری سازمانی)
بررسی تولیدات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایگاهاستنادی اسکوپوس
رویکرد بافت مدار در طراحی پروفایل کاربردی فرادادهای وتوسعه وب معنایی
بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با رفتار اطلاع جویی
ارتباط مدیریت سایبرنتیک و فرهنگسازمانی(مطالعه موردی: دانشگاه الزهرا)
مدل ممیزی دانش برای مراکز علمی ایران
تحلیل ساختار شبکه همکاری های علمی پژوهشگران حوزهعلوم پایه پزشکی ایران در نمایه استنادی علوم در بازه زمانی 1996 تا 2013
بررسی رفتار اطلاع یابی اعضای هیات علمی دانشگاه علامهطباطبایی در استفاده از منابع علمی پیوسته
اعتباریابی پرسشنامه رهبری دانش (مطالعهای در دانشگاههایشهر سنندج)
ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانه های عمومی استان مازندرانبا استفاده از روش بازخورد 360 درجه و ارایه الگو
تحلیل و مصورسازی همکاریهای علمی پژوهشگاههای علومانسانی کشور
تحلیل الگوی مرجع دلوس و چار چوب پنج اس. درسازماندهی و ارزیابی کتابخانه های دیجیتالی
طراحی و تبیین الگوی مرجعیت علمی در آموزش عالی ایرانبر اساس زندگینامه اندیشمندان کشور با رویکرد تحلیل مضمون
عوامل زمینه ای استقرار مدیریت دانش (مورد مطالعه سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران)
برونداد علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی در پایگاه های وب آو ساینس و اسکوپوس
تفاوت نظام معنایی کتابداران و کاربران در مصاحبه مرجع با رویکرد هرمنوتیک(مطالعه موردی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران)
بررسی مجلات کشورهای آسیایی در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس با تاکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران
بررسی شیوه های سرقت و آسیب رسانی به منابع کتابخانه ای و عوامل موثر بر آنها در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1392
تغییر در مفاهیم دانش: نگاهی به ضرورت تکامل هستی شناسی ها
تاثیر مولفه های مدیریت دانش بر نوآوری سازما در میان کارکنان دانشگاه سمنان