مجله پژوهش های خشکسالی و تغییر اقلیم

مجله پژوهش های خشکسالی و تغییر اقلیم

Journal of Drought and Climate change Research



پوستر مجله پژوهش های خشکسالی و تغییر اقلیم

مجله "پژوهش های خشکسالی وتغییراقلیم" از کلیه اساتید و متخصصان رشته‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، جغرافیا و علوم مرتبط با مساله خشکسالی وتغییراقلیم، برای ارائه مقالات علمی و پژوهشی دعوت به عمل می‌آورد. هدف اصلی از انتشار این مجله، ارائه آخرین دستاوردها و نتایج محققین و نیز ارائه راهکارهای مدیریتی در زمینه­ خشکسالی و تغییراقلیم به عنوان یکی از چالش‌­های واقعی کشور در صنایع مختلف می ­باشد. لذا این مجله از دانشمندان و مهندسین ایرانی و غیر ایرانی و همچنین جوامع علمی و حرفه‌ای ملی و بین‌المللی در جهت اعتلای سطح دانش برای مساله مهم مدیریت و سازگاری با خشکسالی وتغییراقلیم در زمینه های مختلف با ارائه مقاله استفاده خواهد کرد. این مجله تلاش می‌نماید مجموعه‌ای مفید و مورد استفاده در اختیار پژوهشگران، استادان، دانشجویان وکارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی قرار دهد. این مجله دارای مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره ثبت ۹۲۰۴۱ می­باشد و پس از چاپ سه شماره، درخواست مجوز علمی-پژوهشی و رتبه‌بندی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری داده خواهد شد.

"با توجه به انتشار مجله به دو زبان فارسی و انگلیسی، مجله آماده دریافت مقالات ارزشمند محققین به زبان­های مذکور می­ باشد."

محورهای نشریه با تاکید بر مبحث خشکسالی و تغییر اقلیم شامل گرایش­های آب و مهندسی عمران (مدیریت منابع آب و خشکسالی، اثر تغییراقلیم بر موضوعات مختلف، روش­ها و فناوری­ های کاهش مصرف آب در کشاورزی و صنعت)، جغرافیا (تغییرات آب و هوا و اثرات آن بر مسائل مختلف و ارائه روش­های سازگاری)، کشاورزی (اثرات تنش خشکی و شوری در گیاهان)، محیط زیست، مرتع و آبخیزداری (اثرات خشکسالی وکم آبی و تغییراقلیم براکوسیستم های طبیعی) و ارائه روش­های جدید سازگاری با خشکسالی از قبیل استفاده از فاکتورهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تاریخی، امنیت غذایی و انرژی در صنعت آب کشور می ­باشد.