نشریه علمی پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی دانشگاه بیرجند که به زبان فارسی و به شکل دوفصلنامه منتشر می شود، بعد از اخذ مجوز  شماره ۸۶۶۴۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۱۳۹۹/۴/۳۰، پذیرای نتیجه همه تحقیقاتی است که در آن، پژوهشگران ارجمند، جنبه فرهنگی و آیینی ادبیات را از جمله: فرهنگ و آیین ­های دینی، مذهبی و مسلکی، مردمی و اجتماعی، درباری، آیین­ های مربوط به حرفه ­ها و مراسم ( جشن­ ها، بزم­ ها، رزم­ ها، سوک­ ها و...)، فرهنگ و آیین ملل و اقوام و... بررسی کرده یا تطبیق­ داده­ اند و می­ خواهند رهآورد این بررسی­ ها و پژوهش­ ها را به پیشگاه علاقه­ مندان به فرهنگ و ادبیات فارسی پیشکش نمایند.

امید که با همکاری و هم­ افزایی همه صاحب­ نظران و همکاران و استادان ارجمند بتوانیم به وظیفه علمی خویش عمل کنیم و در توسعه پژوهش های علمی، و کاربست نظریه ­های جدید علمی در این بخش از ادبیات فارسی که علی­ رغم وسعت دامنه تاکنون به صورت اختصاصی بررسی نشده است، موثر باشیم و در شناسایی، معرفی، نقد و انتقال بسامان فرهنگ و ادبیات آیینی به علاقه­ مندان ایران و جهان، و ارتقای سطح علمی تحقیقات زبان و ادبیات فارسی موفق باشیم.

امتیاز نشریه:

بر اساس بند ششم ماده ۳ آیین ­نامه جدید نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۹۸، نشریات علمی در صورت رعایت آیین ­نامه و احراز شرایط مندرج در ماده ۷ آیین ­نامه مذکور، به فرایند ارزیابی راه می ­یابند و پس از بررسی و ارزیابی، رتبه یا امتیاز سالانه آن­ها تعیین و اعلام می­ شود. بر اساس بند ۴، رتبه نشریات بصورت خیلی خوب(الف)، خوب(ب)، متوسط(ج) و ضعیف(د) تعیین می ­شود و طبق تبصره ۱۳، عنوان علمی-پژوهشی و یا علمی-ترویجی دیگر معتبر نیست و بجای آن از عنوان یکسان «نشریه علمی» می­ باید استفاده کنند.

پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی مثل همه نشریات نوبنیان طبق بند ۲-۱ ماده ۷ آیین ­نامه مذکور می ­باید در زمان درخواست راهیابی به ارزیابی، حداقل یک سال به­ موقع و با رعایت توالی و به ­طور منظم منتشر شود تا ضمن ورود به فرایند ارزیابی نشریات، رتبه و امتیاز خود را کسب کند. در صورت کسب هر امتیاز و رتبه­ ای، دو شماره پیش از آن هم بهره ­مند از این رتبه و امتیاز  خواهند شد.

نمایه سازی

دوفصلنامه پژوهشنامه فرهنگ و ادبیات آیینی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه بیرجند
کد ژورنال: JR_JCRL
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۴ دی، ۱۴۰۱
تعداد نمایش: 2291

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر سیدمهدی رحیمی مدیر مسئول
آقای دکتر محمد بهنام فر سردبیر
آقای دکتر حامد نوروزی دستیار سردبیر
آقای دکتر عباس واعظ زاده مدیر داخلی
آقای دکتر محمدرضا رضائیان دلوئی ویراستار انگلیسی
خانم دکتر مریم خلیلی جهانتیغ هیات تحریریه
آقای دکتر محمدتقی راشدمحصل هیات تحریریه
آقای دکتر علی اکبر سام خانیانی هیات تحریریه
آقای دکتر اکبر شایان سرشت هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا صرفی هیات تحریریه
آقای دکتر محمد غلامرضایی هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا کافی هیات تحریریه
آقای دکتر احمد لامعی گیو هیات تحریریه
آقای دکتر ابراهیم محمدی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی ملک ثابت هیات تحریریه
آقای دکتر محمود جعفری دهقی هیات تحریریه
خانم دکتر مه دخت پورخالقی چترودی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه بیرجند