از خطیرترین موضوعات و دغدغه ­های مشترک بشر در هزاره سوم، چالش­ های محیط زیست از یک سو و دستیابی به توسعه پایدار از سوی دیگر است. کمبود انرژی، خشکسالی، گرمایش زمین، قحطی، فقر و دیگر مخاطرات طبیعی و انسانساخت، از اهم مشکلاتی بوده که دامن­ گیر اکثر ساکنان کره­ ی خاکی است. یکی از تدابیر جهان شمول بشر برای فائق آمدن بر معضلات یاد شده که سابقه آن همزاد با آغاز شکل­ گیری گفتمان توسعه پایدار، یعنی برگزاری اجلاس زمین در سال ۱۹۹۲ میلادی بوده، "مدیریت سبز" است.

تجارب و دستاوردهای قابل اعتنای دولت­ ها و جوامع به ویژه در کشورهای پیشرفته نشان از این دارد که راهبرد مدیریت سبز برای رسیدن به توسعه در سطوح مختلف مکانی و فضایی از اهمیت ویژه ­ای برخوردار است؛ به گونه­ ای که در حال حاضر به عنوان یک موضوع میان رشته ­ای در بین تمام علوم جغرافیایی، اقتصاد، مدیریت، محیط زیست، منابع طبیعی، کشاورزی، عمران، برق-قدرت، جامعه ­شناسی، علوم تربیتی و غیره بدان پرداخته می­ شود.

بدینسان، "نشریه مدیریت سبز و توسعه" در گروه جغرافیای دانشگاه بیرجند تلاش دارد با رویکرد میان­ رشته ­ای و با همکاری دیگر صاحبنظران، اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی، بستری را فراهم سازد تا تجارب، چالش­ ها و راهکارهای تمام متخصصین در جهت پیشرفت جامعه، تبادل و اشاعه گردد.

نمایه سازی

دوفصلنامه مدیریت سبز و توسعه تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه بیرجند
کد ژورنال: JR_GMD
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۴ دی، ۱۴۰۱
تعداد نمایش: 2690

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمد حجی پور مدیر مسئول
آقای پروفسور محمدحسین کریم سردبیر
خانم دکتر سمیرا پور مدیر داخلی
خانم دکتر فاطمه چهکندی ویراستار انگلیسی
آقای دکتر ابوالفضل اکبرپور هیات تحریریه
آقای دکتر محمدعلی بهدانی هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا پویا هیات تحریریه
آقای دکتر حمیدرضا نجفی هیات تحریریه
آقای دکتر اسماعیل کرمی دهکردی هیات تحریریه
آقای دکتر محمود فال سلیمان هیات تحریریه
آقای دکتر محمد اسکندری ثانی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه بیرجند