فصلنامه مدیریت نوآفرینی اولین فصلنامه علمی در حوزه نوآفرینی در کشور است که مجوز انتشار آن بر اساس مصوبه سی و دومین جلسه کمیسیون تعیین اعتبار نشریات حوزه علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ صادر و طی نامه شماره ۶۹۷۴۸/۳۲/ص به این واحد دانشگاهی ابلاغ گردید.این مجله با رویکرد نوآفرینی در صنعت و تجارت آماده دریافت مقالات ارزشمند محققان و پژوهشگرا ن در چارچوب محورهای تعیین شده می باشد.مدیر مسئول، سردبیر و هیئت تحریریه مجله امیدوارند با دریافت و انتشار مقالات ارزشمند محققان و پزوهشگران حوزه صنعت و دانشگاه، جایگاه علمی این مجله را در کمترین زمان ممکن در سطح ملی و بین المللی ارتقاء داده و سهمی هر چند اندک در توسعه علمی ایران اسلامی داشته باشند.
مقاله های ارسال شده پس از داوری تخصصی و در صورت تایید هیئت تحریریه، به چاپ می رسد. نشریه مقالاتی را می پذیرد که توسط استادان و یا زیر نظر آن ها انجام شده باشد، با این حال از کارهای پژوهشی و مورد کاوی های افراد حرفه ای نیز استقبال می کند.
محورهای مجله:
۱- استراتژی های یکپارچه و تحول آفرین صنعتی و تجاری در کشور
۲- جهت گیری های راهبردی صنعت و تجارت
۳- اشتغال و کارآفرینی در بخش صنعت و تجارت
۴-آینده نگری برنامه های توسعه صنعت و تجارت
۵- رقابت پذیری کالا و خدمات در بخش صنعت و تجارت
۶- رقابت پذیری و بهبود فضای کسب وکار
۷- الگوهای توسعه اشتغال و کارافرینی در کشور
۸- خلق مزیت در بخش صنعت و تجارت با ظرفیت های بومی و ملی
۹- خلق مزیت در بخش صنعت و تجارت با ظرفیت های بومی و ملی
۱۰- شاخص های اقتصادی و نحوه تاثیر آنان بر اشتغال و کارافرینی
۱۱- ارزیابی و سنجش و پایش عملکرد سیاست ها و برنامه های خصوصی سازی در کشور
۱۲- روان سازی و چابک سازی فعالیت های صنعتی و تجاری
۱۳-آسیب شناسی خصوصی سازی در کشور و ارایه راهکار های بهبود و اصلاح
۱۴- فناوری های نو در فعالیت های صنعتی و تجاری
۱۵- کاربرد فناوری ها، محصولات و مواد نوین در صنعت و تجارت
۱۶-ساماندهی الگوها و نظام های جدید مدیریت تولید و تجارت
۱۷-نوآفرینی صنعتی متناسب با ظرفیت های بومی و ملی
۱۸-نوآفرینی در کسب و کارهای سنتی با استفاده از فنآری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی
۱۹-مباحث نوآفرینی و نوآوری از طریق شبکه سازی
۲۰-همکاری های شبکه ای در نوآوری،تحقیق و توسعه،توسعه فنآوری
۲۱-نوآفرینی بر مبنای فنآوری های همگرا
۲۲- نوآوری های اجتماعی
۲۳- راهبردهای نوآوری و کارآفرینی
۲۴- نوآفرینی در مدل های کسب و کار
۲۵- سایر موضوعات مرتبط با نوآفرینی در صنعت ، اقتصاد ،مدیریت و تجارت
نمایه سازی
فصلنامه مدیریت نوآفرینی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.
اطلاعات مهم مجله
سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدسکد ژورنال: JR_IMJ
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 3075
سختار سازمانی مجله
آقای محمود احمدی شریف مدیر مسئول
آقای دکتر غلامرضا طالقانی سردبیر
آقای دکتر منصور ترکیان تبار مدیر اجرایی
آقای دکتر علیرضا روستا مدیر داخلی