هدف از انتشار فصلنامه مطالعات جنگ توسعه و ترویج دانش، علوم، فنون، تاکتیک ها و تکنیک‌های کلاسیک و نوین نظامی، قوانین، فلسفه، اخلاق، روانشناسی، تاریخ، اقتصاد و جامعه شناسی جنگ؛ در جهت رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی فرماندهان، مدیران، تصمیم‌گیران، دانشجویان و محققان دانشگاهی می باشد. انتشار این فصلنامه به استناد مجوز شماره ۸۶۰۸۱ مورخه ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است.

هدف عمده نشریه مطالعات جنگ فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملی و بین‌المللی در بخش‌های مختلف دفاعی و نظامی به‌منظور به بحث گذاشتن آخرین یافته‌های خود در ارتباط با جنگ می‌باشد. ازاین‌رو، امید است که این نشریه وضعیت پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و برآوردهای مختلف در خصوص آینده را که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بصورت مستمر صورت می‌گیرد، بهبود بخشیده، راه‌حل‌ها و راه­کارهایی برای مسائل نظری و عملی پیش‌روی فرماندهان و مدیران سطوح راهبردی و عملیاتی ارائه نماید. به منظور نیل به این هدف، فصلنامه مطالعات جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا پژوهشگران را تشویق می‌نماید که مقالات معتبر و چاپ‌نشده خود را برای چاپ به این نشریه ارسال نمایند. این نشریه مقالات در حوزه‌های ذیل را به چاپ می‌رساند:

تاکتیک ها و تکنیک های کلاسیک و نوین نظامی
قوانین جنگ
فلسفه جنگ
اخلاق جنگ
روانشناسی جنگ
تاریخ نظامی
اقتصاد جنگ
جامعه شناسی جنگ

نمایه سازی

فصلنامه مطالعات جنگ تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا
کد ژورنال: JR_QJWS
تاریخ درج سایت: شنبه، ۳۱ تیر، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 2532

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر حسین ولی وند زمانی مدیر مسئول
آقای دکتر حسین ولی وند زمانی سردبیر
آقای دکتر بهنام گلشاهی مدیر علمی و اجرایی
حمید همت مدیر اجرایی
آقای دکتر مهدی شعبانی مدیر داخلی
آقای دکتر فرهاد جاویدراد هیات تحریریه
آقای دکتر محمدعلی شیرخانی هیات تحریریه
آقای پروفسور رامین زیباسرشت هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی خیراندیش هیات تحریریه
فتح الله کلانتری هیات تحریریه
آقای دکتر وحید ریاضی هیات تحریریه
آقای دکتر منصور نجاتی جهرمی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا