فصلنامه علمی تخصصی پژوهش در آموزش تاریخ به منظور ارائه تازه ترین نظریه ها و یافته های علمی در حوزه آموزش درس تاریخ در آموزشگاه ها و دانشگاهها کار خود را آغاز نمود.

این نشریه کاملا علمی و متعلق به دانشگاه فرهنگیان است که به صورت فصلنامه شروع به انتشار نمود و در محتوی آن می توان تبادل و نشر افکار و اندیشه های بدیع در آموزش و تدریس درس تاریخ راملاحظه نمود.

حوزه جذب مقالات این نشریه در سه قالب الف)مقالات کامل اصیل علمی ب) مقالات کوتاه علمی پ)مقالات مروری در حوزه های:

-تحلیل محتوی کتاب های درسی

-آموزش و آماده سازی نیروهای انسانی پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان

-مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم

-ویژگی های حرفه ای معلمان

-بهسازی و تعالی منابع انسانی در آموزش و پرورش

-ارائه روش های نوین تدریس ، تربیت ارزشیابی برنامه ها ، روشها و آموخته های دانش آموزان

-خلاقیت در تربیت معلم

-کاربست یافته های پژوهشی در زمینه های آموزشی و آموزشگاهی

-آینده پژوهی در تربیت معلمین تاریخ

-راه های ارتقای کیفیت آموزش تاریخ در نظام تربیت معلم

-نظریه ها و رویکردهای نو در طراحی کتاب های درسی تاریخ در تربیت معلم

وهمچنین موضوعات مرتبط ، که قبلا در هیچ نشریه و یا گتابی به چاپ نرسیده باشند پس از انجام فرایند بررسی اولیه و داوری دقیق اقدام می نماید.

نمایه سازی

فصلنامه پژوهش در آموزش تاریخ تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فرهنگیان
کد ژورنال: JR_RHI
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۱۵ آبان، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 1997

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر فضل الله فولادی پور مدیر مسئول
خانم دکتر فروزان ادیب فر سردبیر
آقای دکتر مهرداد بهاری پور مدیر داخلی
آقای دکتر شجاع عربان ویراستار انگلیسی
آقای دکتر محسن رحمتی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا روزبهانی هیات تحریریه
آقای دکتر شهرام رهنما هیات تحریریه
آقای دکتر علی عزیزیان هیات تحریریه
آقای دکتر شهرام غلامی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فرهنگیان