فصلنامه «اجتماعیات در ادب فارسی» گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گلستان با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی در سال۱۴۰۱ موفق به کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردیده است. این مجله با هدف کسب امتیاز علمی- پژوهشی آماده دریافت مقالات اساتید، دانشجویان و پژوهشگران در زمینه مطالعات بین رشته­ ای ادبیات و علوم اجتماعی می ­باشد. در این راستا از پژوهشگران گرامی دعوت می شود؛ پژوهش های خود درشاخص های زیر را به این فصلنامه ارسال نمایند:

مبانی نظری جامعه شناسی ادبیات، مبانی نظری نقد جامعه ­شناختی و رویکردهای آن، نقد و بررسی آثار ادبی با رویکرد نقد جامعه­ شناختی، تاثیر پیدا و پنهان آثار ادبی بر وقایع و تحولات اجتماعی، تاثیر سنت‌های فرهنگی و تحولات اجتماعی بر شکل­ گیری تخیل نویسنده، بازنمود اجتماع و دگرگونی­ های اجتماعی در شکل­ گیری ژانرهای گوناگون ادبی، انعکاس وقایع اجتماعی و ارزش‌های نهفته جامعه در عرصه‌های روایت، فرم و معنا، تاثیر سلسله ها و نهادهای حکومتی، آداب و رسوم و فرهنگ ایران در شکل­ گیری آثار ادبی، ساخت و کارکرد اجتماعی ادبیات و رابطه میان جامعه و ادبیات و تاثیر متقابل این دو بر یکدیگر، تحول نگرش های اجتماعی مردم و سیر اندیشه ،اعتقادات و اخلاقیات در اعصار مختلف و انعکاس آن در آثار ادبی، و سایر موضوعات متناسب با رویکرد مجله.

نمایه سازی

فصلنامه اجتماعیات در ادب فارسی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه گلستان
کد ژورنال: JR_SIPL
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۲۸ آبان، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 1242

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر وحید رویانی مدیر مسئول
آقای دکتر پارسا یعقوبی جنبه سرایی سردبیر
آقای دکتر عیسی امن خانی جانشین سردبیر
آقای دکتر عبدالعلی لهسایی زاده هیات تحریریه
آقای دکتر رامپور صدر نبوی هیات تحریریه
خانم دکتر مه دخت پورخالقی چترودی هیات تحریریه
خانم دکتر قدسیه رضوانیان هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا مظفری هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا خوش فر هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه گلستان