انتشار نشریه تکنولوژی گاز از سال ۱۳۹۵ با مجوز کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری و به صاحب امتیازی انجمن مهندسی گاز ایران آغاز شد. این نشریه در حال حاضر به صورت دوفصل‌نامه و با درجه علمی پژوهشی به زبان انگلیسی توسط انجمن مهندسی گاز ایران به صورت رایگان و دسترسی آزاد به مقالات منتشر می‌شود.

اهداف انتشار نشریه
۱- کمک به توسعه و اعتلای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی مهندسان گاز کشور.

۲- فراهم نمودن زمینه‌­ای برای تبادل افکار و اطلاعات بین مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور از یک­ سو و جهان علم از سوی دیگر.

انواع مقاله
نشریه مهندسی گاز ایران از دریافت مقاله‌های اصیل که دربردارنده‌ی دستاوردهای جدید در زمینه­‌های نفت، گاز و پتروشیمی و یا سایر زمینه‌های تخصصی نزدیک و مرتبط بوده و یا مرور نقادانه پژوهش‌ها در یک زمینه خاص را شامل شوند با ویژگی‌های زیر استقبال می­‌کند.

علمی پژوهشی
این مقاله حاصل پژوهش ­های اصیل و تازه ­ای است که به منظور گسترش مرزهای دانش و یا فراهم ساختن زمینه علمی لازم برای حل مسئله­ های جاری و آتی صورت می ­گیرد و یا افزون بر اصالت پژوهشی دارای تازگی علمی نیز بوده و نتیجه­ های آن در کوتاه مدت کاربرد خواهد داشت.
کوتاه پژوهشی
این نوع مقاله از نظر محتوا مانند مقاله علمی پژوهشی می­ باشد، ولی به صورت کلی یا کوتاه در حداکثر ۴ صفحه تنظیم می­ شود و هدف از آن ارایه گزارش مختصر پژوهش در حال اجرا و معرفی دستاوردها و یافته­ های جدید و یا زمینه پژوهشی مورد نظر به جامعه علمی است.
مروری
در مقاله مروری، پژوهش ­ها در یک زمینه خاص که در چند سال اخیر صورت گرفته از دیدگاه تطبیقی و نقادانه مرور می ­شود و مرزهای دانش در آن زمینه معرفی شده و موضوعات پژوهشی بالقوه مشخص می‌شوند بنابراین تعداد زیادی از مراجع اصلی مقاله متعلق به نویسنده مقاله هستند.

نمایه سازی

مجله تکنولوژی گاز تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن مهندسی گاز ایران
کد ژورنال: JR_JGT
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۲۹ آبان، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 1206

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمدرضا امیدخواه نسرین مدیر مسئول
آقای دکتر علی وطنی سردبیر
خانم دکتر مستانه حاجی پور دبیر علمی
آقای مهندس حمیدرضا کریمی مدیر داخلی
آقای پروفسور مجتبی شریعتی نیاسر هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا جعفری نصر هیات تحریریه
آقای دکتر محمود مشفقیان هیات تحریریه
آقای دکتر رهبر رحیمی هیات تحریریه
آقای دکتر فریبرز رشیدی هیات تحریریه
آقای دکتر وحید تقی خانی هیات تحریریه
آقای دکتر رضا مسیبی بهبهانی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدعلیرضا طباطبائی نژاد هیات تحریریه
آقای دکتر سیدحسام نجیبی هیات تحریریه
آقای دکتر تورج محمدی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدرضا شادی زاده هیات تحریریه