نشریه "طبیعت ایران" به منظور توسعه دیدگاه ها و دانش سیاستمداران، سیاست سازان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، کارشناسان، بهره برداران و سایر علاقمندان به منابع طبیعی ایران، طی نامه شماره ۹۴/۲۴۷۷۹ در تاریخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر دریافت کرده است. این نشریه متمایز از سایر نشریات علمی کشور است و در ۱۲ بخش به شرح زیر مقالات و مطالب را چاپ خواهد کرد:

۱) سخن سردبیر (Editorial)، ۲- دیدگاه ها (Scientific Views)، ۳- نامه های علمی (Scientific Letters)، ۴- اخبار علمی و تحلیلی (Scientific News)، ۵- نگاهی به طبیعت ایران (Over looking Iranian Nature)، ۶- گفتگوهای چالشی (Challenging Talks)، ۷- تصاویری از طبیعت ایران (Photos of Iran Nature)، ۸- معرفی گونه های گیاهی نادر و در معرض انقراض ایران (Rare and Endangered Plant Species of Iran)، ۹- ستون ها (Columns)، ۱۰- نقد کتاب (Book Review)، ۱۱- دانشمندان ایرانی (Iranian Scientists) و ۱۲- آگهی ها (Advertisements).

بیش از ۴۰ نفر از اعضای هیئت علمی زبده و با تجربه پژوهشی و آموزشی و همچنین کارشناسان خبره و پرتلاش از موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی مدیریت این مجله را برعهده دارند. قوام و تداوم این نشریه با حمایت های بی شائبه همه دانشمندان، پژوهشگران، کارشناسان و آحاد مردم ممکن خواهد بود، بنابراین نشریه طبیعت ایران مشتاقانه منتظر دریافت مطالب شما به ویژه در بخش نامه های علمی جهت انتشار است.

نمایه سازی

نشریه طبیعت ایران تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
کد ژورنال: JR_IRNAT
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۲۷ دی، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 968

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر علی علیزاده علی آبادی مدیر مسئول
آقای دکتر عباس قمری زارع سردبیر
خانم دکتر فاطمه احمدلو مدیر اجرایی
آقای دکتر احسان زندی اصفهان ویراستار انگلیسی
خانم دکتر زیبا جم زاد هیات تحریریه
خانم دکتر فاطمه سفید کن هیات تحریریه
آقای دکتر علی اصغر معصومی هیات تحریریه
آقای دکتر محمد فیاض هیات تحریریه
آقای دکتر وحید اعتماد هیات تحریریه
آقای دکتر محمد خسروشاهی هیات تحریریه
آقای دکتر احمد رحمانی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی پورهاشمی هیات تحریریه
آقای دکتر محمد متینی زاده هیات تحریریه
آقای دکتر جواد معتمدی هیات تحریریه
خانم دکتر پریسا پناهی هیات تحریریه
خانم دکتر سمیرا فراهانی هیات تحریریه
خانم دکتر مهرنوش پناهی هیات تحریریه
آقای دکتر عادل جلیلی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور