دوفصلنامه ی «پژوهش های ادبی فلسفی» دانشگاه مازندران با هدف ارتقای پژوهش های مربوط به حوزه های ادبیات و فلسفه، و به منظور فراهم نمودن محیط فکری مناسب برای پژوهشگران ملی و بین المللی با تمرکز بر مباحث ادبی فلسفی پایه گذاری شده و از سال ۱۴۰۱ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز نشر دریافت کرده است. این مجله به انتشار مقالاتی می پردازد که به ترویج و غنای علمی پژوهش های ادبی و فلسفی تاکید دارد.

برخی از پژوهشگران که در حوزه ی ادبیات و فلسفه مشغول فعالیت اند، گاه با غور و درنگ در متون ادبی و فلسفی، پی به پاره ای دقایق و نکته یا نکته هایی تازه می برند که به سبب کوتاهی مطلب، تدوین آن در قالب مقاله های علمی-پژوهشی مرسوم با دشواری هایی همراه است. مجله ی پژوهش های ادبی فلسفی، برای بهره گیری مخاطبان فرهیخته از یافته ها و دریافت های تازه در حوزه ی تاملات ادبیات و فلسفه ی پژوهشگران و انتشار آن، مقاله های کوتاه و باکیفیتی را که بر اساس شرایط شیوه نامه ی دوفصلنامه (به سیاق مقاله های بلند) تدوین شده و به تایید داوران رسیده باشد، در پایان هر شماره از مجله به چاپ می رساند.

نمایه سازی

مجله ی پژوهش های ادبی فلسفی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مازندران
کد ژورنال: JR_LIUM
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۹ بهمن، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 1509

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر شهرام احمدی مدیر مسئول
آقای دکتر فرزاد بالو سردبیر
آقای دکتر مصطفی میردار رضایی مدیر اجرایی
آقای دکتر سید مرتضی میرهاشمی هیات تحریریه
آقای دکتر حسین حسن پور آلاشتی هیات تحریریه
آقای دکتر تیمور مالمیر هیات تحریریه
آقای دکتر سیاوش حق جو هیات تحریریه
خانم دکتر قدسیه رضوانیان هیات تحریریه
آقای دکتر رضا ستاری هیات تحریریه
آقای دکتر محمدتقی قزلسفلی هیات تحریریه
آقای دکتر علی سنایی هیات تحریریه
آقای دکتر رضا مصطفوی سبزواری هیات تحریریه
آقای دکتر منوچهر صانعی دره بیدی هیات تحریریه
آقای دکتر خدابخش اسداللهی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدمهدی زرقانی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مازندران