فصلنامه علمی Technical and Vocational Education دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از تیر ماه ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه آموزش فنی و حرفه ای آغاز کرده است و به منظور ارتقای سطح دانش علمی و فنی پژوهشگران, سهولت مبادله علمی بین آنها, معرفی پیشرفت های عمده در زمینه های مختلف آموزشی، فنی و حرفه ای و ایجادارتباط میان پژوهشگران و متخصصان انتشار می یابد. این فصلنامه به زبان انگلیسی می باشد و طی نامه ای به شماره۱۸۶۲۶۶/۳/۳ به سردبیری دکتر داریوش نوروزی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات و فناوری رسیده است.

ارائه یافته های پژوهشی در فصلنامه آموزش فنی و حرفه ای ناظر به موضوعات و تحولات آموزش و آموزش فنی و حرفه ای است. هدف فصلنامه آموزش فنی و حرفه ای گسترش دانش و ارائه یافته های پژوهشی با همکاری پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان و معلمان از طریق در دسترس قرار دادن اطلاعات ارزشمند در حوزه ی آموزش های فنی و حرفه ای در سطح ایران و جهان است.

دامنه و محورهای عمده فصلنامه شامل مباحث مرتبط با آموزش، آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی، یادگیری مبتنی بر فناوری، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی آموزشی، رابطه آموزش و محیط کار، شایستگی و صلاحیت حرفه ای، آموزش معلمان، نوآوری، مدیریت آموزشی، فناوری آموزشی، یادگیری مبتنی بر کار،سنجش و ارزشیابی در آموزش و سایر موارد مرتبط با آموزش فنی و حرفه ای است.

به طور خلاصه اهداف فصلنامه شامل موارد زیر می باشد:

- بررسی وضعیت فنی و حرفه ای و آموزش آن در ایران و جهان

- رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای

- ایجاد ارتباط میان پژوهشگران

- شناسایی چالش های آموزش فنی و حرفه ای

- مقایسه فرهنگ های آموزشی و مدیریت سیستم های آموزشی

- تعیین چارچوبی برای آموزش مبتنی بر شایستگی و ارزیابی صلاحیت ها

- یادگیری مبتنی بر کار، تطابق مهارت ها و کارآموزی

- توسعه حرفه ای معلمان و مربیان

نمایه سازی

فصلنامه علمی پژوهش در آموزش تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
کد ژورنال: JR_JOPI
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۱۱ بهمن، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 792

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر حمیدرضا عظمتی مدیر مسئول
آقای دکتر داریوش نوروزی سردبیر

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی