فصلنامه پژوهشنامه علوم دفاعی دانشگاه افسری امام علی(ع) افتخار دارد، با رویکردی جدید در زمینه علوم دفاعی تازه ترین نظریه ها و یافته های علمی اندیشمندان، استادان، صاحب نظران، و دانش پژوهان را در حوزه های مطالعات بین رشته ای علوم دفاعی (ریاضیات و تحقیق در عملیات در علوم دفاعی،فن آوری های نوین نظامی،کاربرد نانو فناوری در علوم دفاعی، جغرافیا و دفاع مقدس، جغرافیای نظامی، سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی، استراتژی نظامی و دفاعی و روابط بین الملل؛ بهداشت و درمان نظامی، تاریخ نظامی و هنر جنگ، آینده پژوهی دفاعی در حوزه ماهیت، چرایی و چگونگی جنگ های آینده، آینده پژوهی مباحث نظامی- دفاعی با استفاده از انواع مدل های پیش بینی، ریاضیات مبتنی بر تئوری بازی ها و بازی جنگ، پدافند ش م ه و جنگ نوین در علوم دفاعی، پدافند غیرعامل، مهندسی عمران و سازه های دفاعی، مطالعات دفاعی استراتژیک، فناوری های نوین در حیطه های دفاعی و ... ) ارائه نماید.

فصلنامه پژوهشنامه علوم دفاعی وابسته به دانشگاه افسری امام علی(ع) می باشد که بر اساس مجوز شماره ۹۹/۱۲۱۱/۳۱۶ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ از سوی کمیسیون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره شاپا ۳۷۱۲-۲۷۸۳ و همچنین آیین نامه ۱۱/۲۵۶۸۵- ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید.

نمایه سازی

پژوهشنامه علوم دفاعی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه افسری امام علی
کد ژورنال: JR_SPF
تاریخ درج سایت: شنبه، ۵ اسفند، ۱۴۰۲
تعداد نمایش: 1429

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر حسین مهدیان مدیر مسئول
آقای دکتر علیرضا زارعی سردبیر
آقای دکتر علی حنفی جانشین سردبیر

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه افسری امام علی