دوفصلنامه علمی تخصصی مطالعات اعتقادی سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که اینک در برابر دیدگان شما خواننده محترم قرار دارد، نوید نوینی به اساتید، فرهیختگان و محققان علوم الهیات و علوم سیاسی می دهد که این فصلنامه می تواند به طور منظم و ادواری ارائه گردد و مطابق استانداردهای مجلات علمی تخصصی منتشر گردد. این فصلنامه که ضرورت انتشار آن مورد تایید و تاکید ریاست محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی می باشد و ایشان همواره مشوق توسعه و اعتلای امر تحقیق و پژوهش در سازمان بوده اند قرار گرفته که با همت و کمک های بی دریغ ایشان و همچنین جانشین محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی صفت به زیور طبع آراسته شده است.

انتشار نشریه علمی - تخصصی حاضر در فرآیند نیل به اهداف توسعه علمی کشور و به ویژه ارتقای کیفی مباحث عقیدتی سیاسی، افزون بر ایجاد فرصت و انگیزه برای درج مقالات علمی کارکنان شاغل به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارائه و چاپ مقالات علمی و تخصصی دانشوران و پژوهندگان دیگر مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را نیز امکان پذیر ساخته است. دست اندرکاران این فصلنامه از مدیر مسوول تا شورای تحریریه و کلیه همکاران مسوول در این فرایند دانشی و پژوهشی، امید آن دارند که اصحاب فکر و قلم آنان را از نقدها و راهنمایی های روشنگرانه علمی خود محروم نخواهند نمود و از هر گونه همکاری در هر سطحی استقبال می نمایند. خط مشی فصلنامه علمی - تخصصی مطالعات اعتقادی سیاسی و اهتمام دست اندرکاران آن را به طور خلاصه می توان درموارد ذیل برشمرد:

1- دوفصلنامه مطالعات اعتقادی سیاسی؛ نشریه ای سازمانی و با رویکرد علمی است که می کوشد در هر شماره به طور عمده مقالات تالیفی در چارچوب موضوعات تخصصی رشته های الهیات و علوم سیاسی را درج نماید.

2- هیات تحریریه فصلنامه به منظور افزایش سطح علمی فصلنامه به پیشنهادات اصلاحی و نقادانه خوانندگان ارج می نهد.

3- آرا و عقاید مندرج در مقالات الزاما مورد تایید فصلنامه نیستند و مسوولیت مقالات متوجه مولفان و یا مترجمان آن ها خواهد بود.

۴- مقالات ارسال شده پس از بررسی و در صورت تصویب در نوبت انتشار قرار می گیرد و هیات تحریریه فصلنامه در پذیرش، اصلاح ویرایش و چاپ مقالات آزاد است. در پایان امیدواریم که به یاری خداوند و حمایت مسوولین محترم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف و دستیاری مراجع علمی و فرهیختگان محترم توفیق ادامه خدمت را داشته باشیم.

نمایه سازی

دوفصلنامه مطالعات اعتقادی سیاسی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

کد ژورنال: JR_SAAS
تاریخ درج سایت: شنبه، ۱۲ خرداد، ۱۴۰۳
تعداد نمایش: 568

سختار سازمانی مجله

آقای حجة الاسلام عباس محمد حسنی مدیر مسئول
آقای دکتر محمد اکرمی نیا سردبیر
یاسر خسروی کارشناس نشریه