نشریه پژوهش های کاربردی در تغذیه ورزشی و علم تمرین فصلنامه ای علمی - پژوهشی است که توسط دانشگاه قم، بهترین و برجسته ترین مقالات را در حوزه فیزیولوژی ورزشی به چاپ میرساند. این نشریه با پشتیبانی علمی اساتید این حوزه تا امروز سعی داشته است نقشی هر چند کوچک ولی تاثیر گذار در محافل علمی بازی کند. هدف نشریه پژوهش های کاربردی در تغذیه ورزشی و علم تمرین، ارائه فرصت هایی برای تحقیقات باکیفیت و نوآورانه ای است که بر اکتشافات علمی مرتبط با ورزش و تغذیه متمرکز می باشند. این مجله پزیرای بهترین مقالات که حاوی تحقیقات شخصی نویسندگان است خواهد بود واز ایده های نو اورانه ی پژوهشگران جوان استقبال میکند.

دامنه ماموریت اصلی مجله «پژوهش های کاربردی در تغذیه ورزشی و علم تمرین» ارتقاء تحقیقات پایه و کاربردی در زمینه های مختلف علم ورزش، عملکرد ورزشی، تغذیه و ورزش و تغذیه بالینی است. برای افزایش کیفیت و اثربخشی پژوهش، نویسندگان باید مقالاتی را ارسال کنند که کاربرد مستقیمی در ورزش و علوم تغذیه دارند.

زمینه ها و حیطه های پیشنهادی مجله بدین شرح می باشند:

تغذیه ورزشی
مراقبت بالینی
تغذیه پایه
تغذیه کاربردی
هیدراتاسیون و کم آبی بدن
مکمل های غذایی
درشت مغذی ها و ریزمغذی ها
گیاهان دارویی

مواد مغذی و فیزیولوژی عضله
ورزش بالینی
ترکیب بدنی
عملکرد و تغذیه
فعالیت بدنی و تغذیه
و سایر موضوعات مرتبط

نمایه سازی

مجله پژوهش های کاربردی در تغذیه ورزشی و علم تمرین تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه قم
کد ژورنال: JR_ARSNES
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۲۹ مرداد، ۱۴۰۳
تعداد نمایش: 271

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محسن اکبرپور بنی مدیر مسئول
آقای دکتر عباس صارمی سردبیر
خانم دکتر نجمه باقریان مدیر داخلی

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه قم