مجله مطالعات زبانی و بلاغی، به صورت فصلنامه منتشر می شود و توسط دانشگاه سمنان در سال 1389 تاسیس شد. حوزه اصلی این مجله مطالعات زبانی و بلاغی است. این مجله مقالات اصلی، ارتباطات کوتاه و نامه های به سردبیر را در زمینه های مطالعات زبانی و بلاغت می پذیرد. این مجله در سال 1396 از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به اعتبار علمی– پژوهشی دست یافت. در سال 1400 نیز وضعیت انتشار این نشریه به فصلنامه تغییر یافت.

اهداف:

ارائه یک منبع علمی برای انتشار ایده ها و مطالعات اصیل در مطالعات زبان و بلاغت، هدف اصلی مجله مطالعات زبانی و بلاغی است. کلیدواژه های اصلی شامل:

مطالعات زبانشناسی

بلاغت

-بخش «زبان» موضوعاتی همچون دستور، لغت، آواشناسی، واج شناسی و تاریخ زبان را در بر می گیرد که گونه های مختلف فارسی اعم از کهن، معاصر، رسمی، ادبی، محاوره، گویش های ایرانی و لهجه های محلی را شامل می شود.

-بخش «بلاغت» هم مباحث و نظریه های قدیم و جدید این علم را بر اساس متون نظم و نثر کهن و معاصر فارسی، می کاود.

-مجله، آن دسته از مقاله هایی را که در حوزه «زبان» یا «بلاغت» به مقایسه میان متون فارسی و دیگر زبان ها پرداخته باشند، نیز به چاپ می رساند.

نمایه سازی

مجله مطالعات زبانی و بلاغی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سمنان
کد ژورنال: JR_RHET
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۲۷ شهریور، ۱۴۰۳
تعداد نمایش: 90

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر قدرت الله خیاطیان مدیر مسئول
آقای دکتر قدرت الله خیاطیان سردبیر
آقای علی برهانی مدیر داخلی

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سمنان