فصلنامه "پژوهش در مشاوره کودک و نوجوان" با همکاری "انجمن مشاوره ایران" و وابسته به "دانشکده رفاه" در نظر دارد با ایجاد زمینه هایی جهت آشنایی بیشتر والدین، معلمان، متخصصان و پژوهشگران این حوزه با مسائل کودکی و نوجوانی، تسهیل گر ارتقای سلامت روح و روان و اخلاق و معنویت نسل آینده ساز کشورمان ایران شود.

نشریه "پژوهش در مشاوره کودک و نوجوان" یک نشریه وابسته به دانشکده رفاه بوده و با همکاری انجمن مشاوره ایران در ایران منتشر می شود. کلیه مقاله ها توسط داوران نشریه ارزیابی می شود و در صورت نداشتن مشکل عمده، نتیجه های ارزیابی به اطلاع نویسنده مسئول مقاله می رسد تا نسخه جدید مقاله را آماده و ارسال نماید. نسخه جدید مجددا توسط داوران و شورای نویسندگان نشریه ارزیابی و نتیجه آن به نویسنده مسئول مقاله اعلام می گردد.

پژوهش در مشاوره کودک و نوجوان به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملی و بین المللی با تمرکز بر مباحث مشاوره ای، روان شناختی و تربیتی در حوزه مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان پایه گذاری شده است. این نشریه در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه مشاوره کودک و نوجوان انتشار یافته و پذیرای مقالاتی در این زمینه است.

با همین هدف این فصلنامه به انتشار دستاوردهای علمی و تحقیقاتی علاقه مندان در محورهای زیر در قالب مقاله های پژوهشی، بالینی و مروری اقدام می کند:

راهبردهای ارتقای سلامت روان در دوران کودکی و نوجوانی
درمان های روان شناختی در حوزه مشکلات دوران کودکی و نوجوانی
نقش خانواده در تحولات رشدی کودکان و نوجوانان
تحولات شناختی در دوران کودکی و نوجوانی
تحولات اخلاقی در دوران کودکی و نوجوانی
تحولات هیجانی در دوران کودکی و نوجوانی
نقش مدرسه در تحولات رشدی کودکی و نوجوانی
رویکردهای بین رشته ای در ارتباط با مشاوره کودک و نوجوان
خدمات مشاوره ای و روان شناختی برای کودکان با نیازهای ویژه
آموزش و تربیت در حوزه مسائل کودک و نوجوان

نمایه سازی

فصلنامه پژوهش در مشاوره کودک و نوجوان تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

کد ژورنال: JR_JRCAC
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۱۱ مهر، ۱۴۰۳
تعداد نمایش: 300

سختار سازمانی مجله

خانم دکتر کوثر دهدست مدیر مسئول
خانم دکتر معصومه اسماعیلی سردبیر