هدف از انتشار نشریات علمی، گسترش دانش در زمینه‌های مختلف، ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و تجربی و ایجاد ارتباط بین پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران است. این مهم، اولین قدم در اطلاع‌رسانی و تجاری­‌سازی دستاوردهای پژوهشی است. در این راستا، پایه‌گذاری و انتشار منظم نشریه‌ای علمی پژوهشی و تخصصی به زبان فارسی در زمینه­‌های مختلف علوم و فناوری پلیمر از جمله برنامه‌های اولیه پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران بوده است. نشریه‌ای که با درج آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی پژوهشی، پل ارتباطی بین بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و صنعتی کشور باشد و انتشار آن به زبان فارسی سبب پاس‌داشت زبان فارسی علمی شود. بر این اساس، نخستین شماره مجله علوم و تکنولوژی پلیمر (Iranian Journal of Polymer Science and Technology, IJPST) در آبان ماه سال ۱۳۶۷ به­‌ چاپ رسید. این مجله اکنون به شکل دوماهانه و به زبان فارسی با همکاری انجمن پلیمر ایران منتشر می‌شود. در این نشریه، مقالات علمی پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم و مهندسی پلیمر همچون شیمی­ فیزیک پلیمرها، سنتز، شناسایی، خواص مهندسی، رئولوژی، چسب­‌ها، لاستیک‌ها، کامپوزیت­‌ها، اسفنج­‌ها و سایر کاربردهای پلیمرها پس از داوری توسط متخصصان این رشته و در صورت تایید از نظر کیفیت ارائه، نوآوری، روشنی مطالب و تناسب آن با اهداف مجله به‌ چاپ می‌رسد.
این نشریه تخصصی از آغاز انتشار تا کنون، ضمن ارتقا و بهبود بخشیدن به فرایند چاپ، سعی در به‌کار بستن کلیه استانداردهای نگارش علمی بین­‌المللی داشته است. استفاده از معادل­‌های فارسی برای واژگان و اصطلاحات انگلیسی از خط­‌مشی‌­هایی است که اعضای هیئت‌ تحریریه و همکاران مجله از ابتدا تاکنون برای پاس­‌داشت زبان فارسی دنبال کرده‌­اند.

نمایه سازی

دوماهنامه علوم و تکنولوژی پلیمر تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران
کد ژورنال: JR_IJPST
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۳
تعداد نمایش: 79210

سختار سازمانی مجله

آقای پروفسور محمدحسین بهشتی مدیر مسئول
آقای دکتر علیرضا مهدویان سردبیر
آقای دکتر علیرضا مهدویان مدیر اجرایی
خانم دکتر هاجر جمشیدی مدير سايت
آقای دکتر میرحمیدرضا قریشی هیات تحریریه
خانم دکتر اعظم رحیمی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی باریکانی هیات تحریریه
آقای دکتر فرامرز افشار طارمی هیات تحریریه
آقای دکتر ناصر محمدی هیات تحریریه
آقای دکتر محمد حقیقت کیش هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی نکومنش حقیقی هیات تحریریه
آقای دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی هیات تحریریه
آقای دکتر شهرام مهدی پور عطایی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی رفیع زاده هیات تحریریه
آقای پروفسور حمید میرزاده هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران