با توجه به راه اندازی دوره کارشناسی ارشد ارگونومی در کشور و پذیرش سالانه بیش از ۵۰ دانشجو در این رشته و نیز توسعه آتی تحصیلات تکمیلی در این زمینه، مجله ارگونومی با هدف ایجاد بستری مناسب جهت ارتقا سطح پژوهش، چاپ و نشر مقالات اعضا هیات علمی و نیز اطلاع جامعه علمی کشور از دستاوردهای پژوهشی ارگونومی منتشر می شود. این مجله امکان انتشار نتایج پژوهشهای اصیل انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاهی و یافته های پایان نامه ها و رساله های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را فراهم می سازد. مخاطبین نشریه عبارتند از محققین، اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته ارگونومی و متخصصین رشته های گوناگون که به نحوی با شاخه های ارگونومی سر وکار دارند.

رسالت این مجله عبارت است از کمک به ارتقا جایگاه علم ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی در کشور از طریق انتشار آخرین یافته های علمی محققان در این زمینه. همچنین، فراهم نمودن بستری برای تضارب آرا و تبادل تجربیات بین پژوهشگران از دیگر رسالتهای این مجله می باشد. این مجله مقالاتی با موضوعات ارگونومی شغلی، ارگونومی شناختی، ارگونومی محیطی، ارگونومی کلان، طراحی محصول، تجهیزات، سیستم ها و مشاغل، مدلسازی و سنجش عملکرد انسانی، بهره وری، ظرفیتها و محدودیتهای انسانی، اختلالات اسکلتی- عضلانی و سایر مباحث مرتبط با عوامل انسانی را منتشر می نماید.

رتبه علمی پژوهشی مجله ارگونومی در یکصد و یازدهمین جلسه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور تایید و طی نامه شماره ۱۶۹۳/۱۰۰ مورخ ۹۲/۱۱/۱۳ از سوی مقام محترم وزارت متبوع ابلاغ شده است.

نمایه سازی

مجله ارگونومی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان
کد ژورنال: JR_IEHFS
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۲ اسفند، ۱۳۹۴
تعداد نمایش: 21154

سختار سازمانی مجله

آقای پروفسور علی رضا چوبینه مدیر مسئول
آقای پروفسور مجید معتمدزاده سردبیر
آقای دکتر رشید حیدری مقدم مدیر اجرایی
آقای آرام تیرگر هیات تحریریه
آقای محمد پرنیانپور هیات تحریریه
آقای مهدی جهانگیری هیات تحریریه
آقای ایمان دیانت هیات تحریریه
آقای رستم گلمحمدی هیات تحریریه
آقای سید علی حسینی هیات تحریریه
آقای دکتر ایرج محمدفام هیات تحریریه
آقای سید ابوالفضل ذاکریان هیات تحریریه
آقای پروفسور مجید معتمدزاده هیات تحریریه
آقای محمد علی لحمی هیات تحریریه
آقای جبرئیل نسل سراجی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان