این نشریه (با درجه علمی پژوهشی)، مقالات اصیل پژوهشی در زمینه کنترل بیولوژیک ویروسها، قارچها، باکتریها، نماتدها، حشرات، کنه­ ها، علفهای هرز و جوندگان زیان­ آور در کشاورزی، منابع طبیعی و محصولات انباری را منتشر می­کند. مقالاتی که با رویکرد اکولوژی، ملکولی و بیوتکنولوژی به منظور فهم بهتر و شناخت بیشتری از کنترل بیولوژیک باشند، مورد پذیرش قرار می­گیرند. زمینه های مقاله عبارتند از:

۱- کنترل بیولوژیک آفات، ۲- کنترل بیولوژیک بیماریهای گیاهی؛ ۳-کنترل بیولوژیک علفهای هرز؛ ۴- روشهای غیرشیمیایی مرتبط با کنترل بیولوژیک؛ ۵- تولید و کاربرد عوامل بیولوژیک؛ ۶- ترویج و توسعه روشهای بیوکنترل

تذکر مهم: بر اساس مصوبه هیئت تحریریه مجله، مقالات ارسالی، همراه نام نویسندگان برای داوری ارسال می شود. لازم است که مشخصات نویسندگان و اصل مقاله در یک فایل ارسال شود

مقاله‌های پژوهشی در زمینه کنترل بیولوژیک را که پیشتر در مجله‌ای منتشر نشده‌اند، پس از داوری و ویراستاری علمی و ادبی به زبان فارسی منتشر می‌نماید.

نمایه سازی

دو فصلنامه کنترل بیولوژیک آفات و بیماریهای گیاهی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران
کد ژورنال: JR_BIO
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۲۶ خرداد، ۱۳۹۵
تعداد نمایش: 22069

سختار سازمانی مجله

آقای حسین اللهیاری مدیر مسئول
آقای مسعود احمدزاده سردبیر
آقای دکتر مجید شکرپور مدیر داخلی
آقای سید اکبر موسوی کارشناس نشریه
آقای حسین اللهیاری هیات تحریریه
آقای حمید روحانی هیات تحریریه
آقای کیوان بهبودی هیات تحریریه
آقای احمد عاشوری هیات تحریریه
آقای دکتر جهانشیر امینی هیات تحریریه
آقای سید حسین گلدانساز هیات تحریریه
آقای روح اله صابری هیات تحریریه
آقای دوستمراد ظفری هیات تحریریه
آقای حسن عسگری هیات تحریریه
آقای دکتر رضا طلایی حسنلویی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران