گروه مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری شرکت آب و فاضلاب مشهد در سال ۱۳۹۲ اقدام به دریافت مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نموده و طی نامه شماره ۱۲۶۶۳۱/ ۳/۱۸ مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ ، موفق به دریافت اعتبار علمی- ترویجی برای نشریه «آب و توسعه پایدار» شده است. 
هدف این نشریه کمک به بهبود روش های اجرایی در عرصه مدیریت و مهندسی منابع و مصارف آب از طریق انتشار تجربیات موفق اجرایی و نتایج تحقیقات کاربردی است. دامنه موضوعی نشریه محدود به کاربردهای آب در صنعت، شهر و کشاورزی و نیز رابطه متقابل آنها با منابع آب، از دیدگاه علمی- کاربردی خواهد بود. بر این اساس، محتوای موضوعی مقالات دراین نشریه شامل موارد زیر خواهد بود. همچنین نوع مقاله می تواند انتقال مفهوم، انتقال تجربه و یا مطالعه ی موردی باشد. 
۱- آب، اقتصاد و مدیریت 
۲- کیفیت آب و فاضلاب 
۳- انتقال آب و سازه های آبی 
۴- آبیاری و کشاورزی 
۵- منابع آب سطحی 
۶- منابع آب زیرزمینی 
۷- مدیریت منابع آب 

نشریات علمی - ترویجی به نشریاتی اطلاق می گردد که مقاله های تخصصی آن به معرفی، ترویج و بسط آگاهی های علمی در میان جامعه علمی مربوط می پردازد و سطح آگاهی ها و دانش را ارتقاء می بخشد و او را با مفاهیم جدید آشنا می سازد تا دانش بشری را اشاعه و نگرش عالمانه به جهان پیرامونی را تقویت کند. لذا مقاله علمی - ترویجی در زمینه ترویج و بسط آگاهی های علمی دارای اعتبار ویژه خود می باشد و به معنای مقاله علمی پژوهشی ضعیف تلقی نمی گردد.

نمایه سازی

دو فصلنامه آب و توسعه پایدار تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فردوسی مشهد
کد ژورنال: JR_WSD
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۲ شهریور، ۱۳۹۵
تعداد نمایش: 19143

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر ناصر شاهنوشی مدیر مسئول
آقای دکتر بیژن قهرمان سردبیر
آقای دکتر کامران داوری مدیر اجرایی
آقای کاظم اسماعیلی هیات تحریریه
آقای محمد جلینی هیات تحریریه
آقای دکتر عباسعلی قزل سوفلو هیات تحریریه
آقای دکتر کامران داوری هیات تحریریه
آقای مهدی مفتاح هلقی هیات تحریریه
آقای دکتر علی باقری هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه فردوسی مشهد