The main objective of Issues in Language Teaching is to provide an intellectual platform for national and international researchers to discuss their most recent findings related to language teaching. By doing so, the journal hopes to improve the status of the field in Iran and in the world and to find solutions to theoretical and practical problems the profession is faced with. To serve this purpose, researchers are encouraged to submit their unpublished, original, full-length papers for potential publication in the journal.
The journal is set to publish original articles on a wide range of issues including;
- Language teaching
- Applied linguistics
- Discourse analysis
- EFL
- Task-based teaching
- Language learning
- Language learning strategies
- Bilingualism
- Pedagogy
- Language proficiency
- Cognitive Language Learning
- Vocabulary knowledge
- Identity
- Intercultural competence
- Fluency and accuracy
- Linguistics
- Assessment
نمایه سازی
فصلنامه مسائل آموزش زبان انگلیسی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.
اطلاعات مهم مجله
سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه علامه طباطبائیکد ژورنال: JR_ILT
تاریخ درج سایت: شنبه، ۳۰ بهمن، ۱۳۹۵
تعداد نمایش: 11981
سختار سازمانی مجله
آقای محمد خطیب مدیر مسئول
آقای دکتر سید ضیاء الدین تاج الدین سردبیر
آقای امیر زندمقدم مدیر اجرایی