با توجه به اهمیت و گسترش روزافزون ژئوفیزیک کاربردی در دنیا و ایران و به منظور آشنایی هر چه بیشتر جامعه متخصصین ژئوفیزیک کاربردی کشور با پژوهش­ های جدید و در حال انجام در این زمینه در دنیا و ایران، دانشگاه صنعتی شاهرود با محوریت دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک که قدیمی‌ترین دانشکده و در واقع بنیان‌گذار این دانشگاه می‌باشد، پس از جلب موافقت و مشارکت انجمن ژئوفیزیک ایران در انتشار نشریه ه­ای علمی- پژوهشی و تخصصی تحت عنوان "پژوهش ­های ژئوفیزیک کاربردی"، اقدام به اخذ مجوزهای لازم به منظور انتشار این نشریه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نموده است.

هدف اصلی این نشریه، شناساندن فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و نوآوری‌ها در پیشبرد و توسعه ژئوفیزیک کاربردی و علوم وابسته در کشور به‌صورت مقالات علمی- پژوهشی است.

به طور کلی، موضوعات نشریه پژوهش های ژئوفیزیک کاربردی موضوعات مختلف ژئوفیزیک کاربردی در زمینه اکتشافات زیرسطحی از جمله موادمعدنی، هیدروکربوری، آب­های زیرزمینی و منابع زمین­ گرمایی و بررسی­ های متنوع مهندسی، زیست­ محیطی، زمین­ شناسی و سایر کاربردها است و بنابراین، این موضوعات شامل لرزه شناسی، گرانی‌سنجی، ژئومغناطیس، ژئوالکتریک و الکترومغناطیس و دیگر شاخه های مرتبط خواهد بود.

نمایه سازی

دوفصلنامه پژوهش­ های ژئوفیزیک کاربردی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه صنعتی شاهرود
انجمن علمی: انجمن ژئوفیزیک ایران
کد ژورنال: JR_JRAG
تاریخ درج سایت: شنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۵
تعداد نمایش: 10962

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر علیرضا عرب امیری مدیر مسئول
آقای دکتر ابوالقاسم کامکار روحانی سردبیر
آقای علی مسکریان مدير وب سايت
آقای رضا معزی نسب کارشناس نشریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه صنعتی شاهرود