مخاطرات محیطی  به عنوان یکی از تهدیدات جوامع بشری و مانعی بر سر راه توسعه پایدار در سالهای اخیر اهمیتی زیادی پیدا کرده ­اند. بدون شک با توجه به افزایش جمعیت جهان، فشار بیش از حد به منابع طبیعی و محیط زیست و اقلیم در حال گذر مخاطرات محیطی در برنامه ­ریزی­های کشورهای مختلف اولویت­های بالایی را به خود اختصاص می­دهند.

 مجله مخاطرات محیط طبیعی با تلاش اعضای هیات تحریریه، مسئولین دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی محیطی و دانشگاه سیستان و بلوچستان از سوی کمیسیون نشریات وزارت علوم تحقیقات و فنآوری رتبه علمی- پژوهشی اخذ نمود. مجوز انتشار علمی پژوهشی دفتر نشریات طی نامه شماره ۳/۱۸/۴۲۱۶ مورخ ۱۳۹۵/۱/۱۷ صادر گردیده است. همچنین شماره شاپا مجله مخاطرات محیط طبیعی  ۶۳۵۳-۲۳۴۵ می باشد.
علاقمندان به ارسال مقاله می توانند، مقالات خود را از طریق در زمینه های مختلف مخاطرات محیط طبیعی به آدرس مجله ارسال نمایند.
هر گونه سوال در رابطه با سامانه را نیز از طریق ایمیل Ehazards@hotmail.com و یا Ehazards@usb.ac.ir پیگیری فرمایید.
لازم به یادآوری است نام مجله تا شماره ۴ مجله مخاطرات محیطی بود که بنابر پیشنهاد کمیسیون نشریات کشور به مجله مخاطرات محیط طبیعی تغییر نام یافت.
 

نمایه سازی

فصلنامه مخاطرات محیط طبیعی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سیستان و بلوچستان
کد ژورنال: JR_JNEH
تاریخ درج سایت: چهارشنبه، ۲۵ اسفند، ۱۳۹۵
تعداد نمایش: 12598

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر حسین نگارش مدیر مسئول
آقای دکتر محمود خسروی سردبیر
آقای دکتر صمد فتوحی مدیر داخلی
آقای دکتر عیسی ابراهیم زاده هیات تحریریه
آقای دکتر احمد اکبری هیات تحریریه
آقای دکتر سعید جهانبخش اصل هیات تحریریه
آقای دکتر محمدحسین رامشت هیات تحریریه
آقای دکتر علی عسگری هیات تحریریه
آقای دکتر حسنعلی غیور هیات تحریریه
آقای دکتر بهلول علیجانی هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا شهریاری هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه سیستان و بلوچستان