انجمن علمی «فرماندهی و کنترل ایران» در سال ۱۳۸۵ به تایید کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و در سال ۱۳۸۶ شکل گرفت و پایه‌گذاری شد. اولین دوره انتخابات هیئت مدیره آن در تاریخ ۱۳۸۶ برگزار شد. از جمله هدف‌های اصلی این انجمن، رصد و پایش تحولات رخداده در حوزه فرماندهی و کنترل و ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع در سطح جامعه علمی کشور و نیز اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف و مخاطبان است. 
در راستای تحقق این هدف‌ها، انتشار نشریات یکی از ابزارهای کارآمد تلقی می‌شود.
«فصلنامه فرماندهی و کنترل» ازجمله این ابزارها می‌باشد که انجمن به کمک آن تلاش خواهد نمود با طرح مباحث جدید و مرتبط با مقوله فرماندهی و کنترل در آن، آن را به مرجعی پاسخگو (البته در حد توان) تبدیل نماید.
گفتنی است موضوع فرماندهی و کنترل در کشورمان سابقه چندانی ندارد و از این‌رو، پژوهشگران کمتری به این حوزه گرایش یافته‌اند، بنابراین مدیرمسئول، سردبیر و اعضای گروه دبیران فصلنامه همواره تلاش می‌کنند با ارائه مقاله‌ها و مطالب جدید و اثربخش به فهم و درک بهتر و بیشتر مباحث این حوزه کمک قابل توجهی نمایند.
بی‌گمان رسیدن به سطحی مطلوب، مستلزم همفکری و ارائه مقاله‌های کاربردی در قالب پژوهش‌های علمی پژوهشی از سوی علاقه‌مندان و صاحب‌نظران موضوع‌ها و مباحث مربوط به فرماندهی و کنترل می‌باشد.
دست‎اندرکاران این فصلنامه از سردبیر تا گروه دبیران و اعضای هیئت مدیره انجمن و همه همکاران محترم مسئول در انجمن و فصلنامه، امید آن دارند که اهل فکر و قلم، آنان را از پیشنهادها و راهنمایی‎های خود محروم نخواهند نمود و از هرگونه همکاری در هر سطحی استقبال می‎نمایند.

نمایه سازی

فصلنامه فرماندهی و کنترل تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن فرماندهی و کنترل ارتباطات رایانه و اطلاعات ایران
کد ژورنال: JR_ICI
تاریخ درج سایت: شنبه، ۲۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 8994

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمدرضا عارف مدیر مسئول
آقای حسین شیرازی سردبیر
آقای سید مصطفی صفوی هیات تحریریه
آقای دکتر محمود کمره ای هیات تحریریه
آقای دکتر جلیل راشد محصل هیات تحریریه
آقای دکتر سیدضیاءالدین قاضی زاده هیات تحریریه
آقای دکتر سید یحیی صفوی هیات تحریریه
آقای علی ناصری هیات تحریریه
آقای دکتر محمدحسن قاسمیان یزدی هیات تحریریه
آقای دکتر مجید غیوری ثالث هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا ولوی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی فشارکی هیات تحریریه