نشریه پژوهش های تفسیر تطبیقی ، از سوی دانشگاه قم به عنوان دانشگاه پیشرو در الهیات و علوم قرآنی در ایران منتشر می شود.

این نشریه به منظور فراهم نمودن محیط فکری برای پژوهشگران ملی و بین المللی با تمرکز بر مباحث تفسیری پایه گذاری شده است و در پاسخ به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه پژوهش برروی متون تفسیری انتشار یافته و هدف آن انتشار مقالات با کیفیت که یافته های مرتبط با موضوعات مهم در این زمینه را گزارش می دهند می باشد.

به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، این نشریه به عنوان یک نشریه دسترسی-آزاد پایه گذاری شده است. با این وجود، نشریه هزینه ای برای بررسی، پردازش، و انتشار مقالات علمی از نویسندگان و یا نهادها و سازمان های پژوهشی طلب نمی کند. تمام مراحل اشاره شده برای چاپ مقاله از سوی انتشارات دانشگاه قم پشتیبانی مالی می شود. نشریه پژوهش های تفسیر تطبیقی در دو نسخه چاپی و آنلاین منتشر می شود.

این نشریه طبق مجوز شماره ۳/۱۸/۱۹۲۶۳۲ مورخ ۱۳۹۵.۰۹.۰۱ کمیسیون نشریات علمی کشور موفق به اخذ درجه علمی - پژوهشی شده است و امتیاز علمی پژوهشی خود را حفظ نموده و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.

نمایه سازی

دوفصلنامه پژوهش های تفسیر تطبیقی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه قم
کد ژورنال: JR_PTT
تاریخ درج سایت: شنبه، ۲۴ شهریور، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 10740

سختار سازمانی مجله

آقای غلامحسین اعرابی مدیر مسئول
آقای دکتر علی احمد ناصح سردبیر
آقای محمدرضا شجاعی مدیر اجرایی
آقای عزت الله مولایی نیا هیات تحریریه
آقای سید محمد مرتضوی هیات تحریریه
آقای دکتر جعفر نکونام هیات تحریریه
آقای مهدی ایزدی هیات تحریریه
آقای دکتر ابراهیم ابراهیمی هیات تحریریه
آقای مجید قنادی هیات تحریریه
آقای هادی حجت هیات تحریریه
آقای غلامحسین اعرابی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه قم