مجله زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در سال ۱۳۸۴فعالیت خود را آغاز نمود. سپس در سال ۱۳۸۷بنا به سیاست گذاری کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، با ۲ تخصص ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی با عنوان فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی تغییر نام یافت.

فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در زمستان ۱۳۸۴ منتشر شد. انتشار آن به عنوان نشریه علمی دانشگاهی در حوزه ادبیات و علوم انسانی واقعه فرخنده ای بود که در عرصه تحقیقات دانشگاهی ایران رخ داد. در تاسیس، تکوین و دوام این نشریه، استادان بزرگی چون دکتر مظاهر مصفا، دکتر امیر بانو کریمی، دکتر علی محمد سجادی، دکتر سرور مولایی، دکتر عبدالحسین فرزاد، دکتر ابوالقاسم رادفر، دکتر مهدی ماحوزی، دکتر ابومحبوب، دکتر سهیلا صارمی، دکتر سهیلا موسوی سیرجانی نقش عمده ای داشتند. این نشریه تا سال ۱۳۸۷ با نام مجله زبان و ادبیات فارسی در موضوعات علوم انسانی منتشر شد. هم اکنون این نشریه در بخش ادبیات با عنوان «فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی» منتشر می شود.

فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی بر اساس کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور مورخ ۱۳۸۷.۱۲.۲۱ وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، دارای اعتبار علمی- پژوهشی، است.

نمایه سازی

فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کد ژورنال: JR_MMJ
تاریخ درج سایت: یکشنبه، ۲۹ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 28872

سختار سازمانی مجله

خانم سهیلا موسوی سیرجانی مدیر مسئول
خانم بانو کریمی سردبیر
آقای مظاهر مصفا هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی ماحوزی هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالحسین فرزاد هیات تحریریه
خانم سرور مولایی هیات تحریریه
آقای دکتر علی محمد سجادی هیات تحریریه
آقای دکتر ابوالقاسم رادفر هیات تحریریه
آقای احمد ابو محبوب هیات تحریریه
خانم سهیلا صارمی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب