اولین شماره این فصلنامه در پاییز ۱۳۷۸ بعد از دو سال تلاش به چاپ رسید. و با تلاش بسیار در سال ۱۳۸۲ با مجوز شماره ۱۲۰۶ /۲۹۱۰/ ۳ به تاریخ ۱۰/ ۱۲/ ۸۲ موفق به دریافت درجه علمی – پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات کشور (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) گردید. 

کسب رتبه «الف» در ارزیابی دو سال پیاپی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کمیسیون نشریات علمی 

با کمال مسرت به اطلاع نویسندگان و پژوهشگران می‌رساند با استناد به ارزیابی پرتال نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این فصلنامه موفق به کسب رتبه الف در ارزشیابی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ گردیده است.

هدف از انتشار فصلنامه اندیشه دینی ارتقای سطح علمی استادان الهیات و معارف اسلامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و ایجاد زمینه‌های رشد و توسعه تحقیقات علمی در بین آنان و کمک به تعالی دانش و گسترش نتایج پژوهش‌های اصیل در زمینه‌های فلسفه و کلام اسلامی در داخل و خارج کشور و تقویت معارف و فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها می‌باشد. از این رو مقالاتی که در زمینه‌ فلسفه و کلام  و عرفان  اسلامی نوشته شده و از ارزش علمی برخوردار باشد، برای بررسی جهت چاپ احتمالی پذیرفته می‌شود.

 

نمایه سازی

فصلنامه اندیشه دینی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شیراز
کد ژورنال: JR_JRT
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 3712

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر قاسم کاکائی سردبیر
آقای دکتر عبدالعلی شکر دبیر تخصصی اجرایی
آقای دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا اعوانی هیات تحریریه
آقای دکتر شهرام پازوکی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدمهدی جعفری هیات تحریریه
آقای دکتر محسن جوادی هیات تحریریه
آقای دکتر علی محمد ساجدی هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالرسول کشفی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدیوسف نیری هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شیراز