این نشریه بر اساس مصوبه شماره ۱۱/۲۵۶۸۵ «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ دارای رتبه علمی است و با همکاری انجمن بازرگانی ایران منتشر می‌شود.

مهمترین هدف این نشریه تجزیه‌ و تحلیل چالش‌های پیش‌روی بخش‌های بازرگانی و صنعت و معدن کشور و تلاش برای ارائه راه‌حل‌هایی جهت پاسخ به آن‌ها است. از این رو، بر کاربردی و مساله محور بودن مقالات تاکید می‌شود.

محورهای تخصصی مجله :

سیاستها و استراتژیهای تجاری و صنعتی،زنجیره جهانی ارزش،‌مزیت رقابتی، توسعه صنعتی و فناوری،‌ تنظیم بازار، قیمت‌گذاری، یارانه و تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، بازرایابی و بازرهای هدف کالاهای صادراتی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخشهای بازرگانی، صنعت و معدن ،حقوق تجارت، حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، تجارت و اقتصاد اسلامی، سیاستهای رقابتی و ضد انحصار، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف، زنجیره تامین و لجستیک، روش‌های نوین تحاری، فناوری‌های نوین در بازرگانی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مناطق آزاد، بازار مشترک اسلامی، منطقه‌گرایی و چندجانبه‌گرایی در اقتصاد و بازرگانی، فرهنگ تجاری،‌ تجارت بین‌الملل، جهانی شدن اقتصاد، آثار سیاستهای پولی- مالی و ارزی بر بخش بازرگانی، صنعت و معدن،‌ قاچاق، آینده پژوهی و بهره‌وری، روشهای نوین تجاری،فناوری های نوین

نمایه سازی

دوماهنامه بررسی های بازرگانی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
کد ژورنال: JR_BARBAZ
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 5256

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر احمد تشکینی مدیر مسئول
آقای دکتر علینقی مشایخی سردبیر
آقای دکتر حسین عباسی نژاد سردبیر
آقای دکتر حسین اصغرپور هیات تحریریه
آقای دکتر محسن اکبری هیات تحریریه
آقای دکتر حسن حیدری هیات تحریریه
آقای پروفسور ابوالفضل شاه آبادی هیات تحریریه
خانم دکتر زهرا میلا علمی هیات تحریریه
آقای دکتر سید سروش نوری هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا لطفعلی پور هیات تحریریه
آقای دکتر علی محمودی هیات تحریریه
آقای دکتر عبداله آقایی هیات تحریریه
آقای دکتر وحید بزرگی هیات تحریریه
آقای دکتر حسین عباسی نژاد هیات تحریریه
آقای دکتر پرویز فتاحی هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا گرشاسبی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی