The Iranian Journal of Learning and Memory is an open-accessed blind-reviewed and refereed Journal that is published by the Iranian Educational Psychology Association. It should be noted that this Journal was introduced to the Commission of Scientific Publications of the Ministry of Science, Research and Technology on ۹۶/۱۱/۱۸ and was granted a Scientific-Research degree.

This journal publishes research employing a variety of methods and approaches, including (but not limited to) the following topics:

  • Learning
  • Intelligence and memory
  • Language Psychology
  • School Psychology
  • Psychology of human behavior

The Learning and Memory Journal is published in the printed and online versions.

نمایه سازی

فصلنامه یادگیری و حافظه تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن روانشناسی تربیتی ایران
کد ژورنال: JR_IJLM
تاریخ درج سایت: سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت، ۱۳۹۸
تعداد نمایش: 14588

سختار سازمانی مجله

خانم دکتر افسانه لطفی عظیمی مدیر مسئول
آقای دکتر فریبرز درتاج سردبیر
خانم دکتر مهناز آزاد مدیر داخلی
آقای دکتر ابوطالب سعادتی شامیر ویراستار
خانم دکتر خدیجه ابوالمعالی الحسینی Editorial Board
آقای دکتر نورعلی فرخی Editorial Board
آقای دکتر ولی اله فرزاد هیات تحریریه
خانم دکتر فاطمه قائمی هیات تحریریه
آقای دکتر مسعود حسین چاری Editorial Board
آقای دکتر بهرام جوکار Editorial Board
خانم دکتر پروین کدیور Editorial Board
خانم دکتر ملوک خادمی اشکذری هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا مرادی Editorial Board
آقای پروفسور ابوالقاسم یعقوبی Editorial Board