مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

Extension research and agricultural education



پوستر مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

نشریه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی در آخرین رتبه بندی کمیسیون نشریات علمی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه «ب» شده است.

با توجه به اهمیت ترویج و آموزش کشاورزی، هدف اصلی از انتشار فصلنامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، گسترش و اعتلای پژوهش های علمی در زمینه های ترویج و آموزش کشاورزی و توسعه روستایی و ایجاد ارتباط و هماهنگی بین ذینفعان و ذیمدخلان بخش کشاورزی، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی برای کاربرد و توسعه مرزهای دانش ترویج و توسعه روستایی است. در این راستا فصل نامه پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی مقاله های استخراج شده از مطالعات تحقیقاتی در زمینه های ترویج کشاوری، آموزش کشاورزی، آموزش های رسمی و غیررسمی، آموزش بزرگسالان، توسعه روستایی و توسعه کشاورزی را مورد بررسی و چاپ قرار می دهد، همچنین از مقاله های کاربردی بین رشته ای و مرتبط با مباحث ترویج و آموزش رسمی و غیررسمی استقبال می کند و دراولویت نشریه قرار می گیرند.

محورهای پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی:

- نیازسنجی آموزشی

- آموزش های رسمی و غیر رسمی کشاورزی

- آموزش های بزرگسالان

- آموزش زنان روستایی

- آموزش جوانان روستایی

- آموزش منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست،

- آموزش کارآفرینی کشاورزی و روستایی

- ارزشیابی آموزشی

- توسعه روستایی

مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، مقاله های تحقیقی، پژوهشی و نتایج تحقیقات در زمینه های مختلف ترویج، آموزش و توسعه روستایی و کشاورزی را که به زبان فارسی نوشته شده و قبلا در جایی منتشر نشده است را با رعایت نکات زیر می پذیرد:

- مقاله مستند به نتایج پژوهش های نویسنده و یا نویسندگان باشد

- مقاله به طور هم زمان به جای دیگری برای انتشار فرستاده نشده باشد

نویسنده (گان) به منظور تایید محتوای مقاله، باید برگ مشخصات مقاله را امضاء نمایند.