دانشکده زبانها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران نشریه«پژوهش دانشکده زبانهای خارجی»را با هدف انتشار مقالات پژوهشی در زمینه ادبیات و آموزش زبانهای خارجی در سال ۱۳۷۳ آغاز کرد.حجم بالای مقالات و گستردگی موضوعات پژوهش،ضرورت تخصصی کردن نشریه پژوهشی را بیش از پیش نمایان ساخت.از اینرو نشریه پژوهش در قالب دو نشریه تحت عناوین «پژوهش ادبیات معاصر جهان» و «پژوهشهای زبانشناختی در زبان‌های خارجی»در دانشکده زبانها و ادبیات خارجی به چاپ می‌رسد.

نشریه پژوهشهای زبانشناختی در زبان‌های خارجی در سال ۱۳۹۰ بصورت مستقل انتشار یافت تا فعالیتهای پژوهشی در زمینه‌های زبانشناختی کاربردی، آموزشی و سنجش زبانهای خارجی و مطالعات ترجمع را منتشر سازد.درجه علمی و پژوهشی آن طی شماره۸۹/۳/۱۱/۱۰۷۳۷۶ مورخ ۸۹.۱۲.۱۷ دبیر کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

نشریه پژوهشهای زبانشناختی در زبان‌های خارجی با انجمن‌های علمی (انجمن آموزش زبان و ادبیات انگلیسی ایران) و (انجمن زبان و ادبیات زبان روسی) همکاری دارد.

پژوهشهای زبانشناختی در زبان‌های خارجی به انتشار فعالیتهای پژوهش پژوهشگران زبانشناختی کاربردی در حوزه‌های آموزش،‌سنجش و یادگیری و ترجمه زبانهای خارجی همت گماشته است.این نشریه مصمم است تا با انتشار اندیشه‌ها، دیدگاهها،‌روشها و یافته‌های پژوهشی،‌نظری و کاربردی در حوزه‌های فوق، نقش موثری در پویایی جامعه علمی،‌ارتقای علمی مخاطبین خود داشته باشد.مقالاتی که از طریق سامانه به نشریه ارسال می‌شوند مورد داوری بسته و در سر ناشناسی قرار می‌گیرد.مقالاتی در این نشریه چاپ می‌شوند که برای اولین بار در معرض افکار پژوهشگران قرار می‌گیرند.این مجله مقالاتی را به چاپ می‌رساند که از داده‌های کمی و کیفی و روشهای ترکیبی جمع‌آوری داده‌ها را استفاده کرده باشند.

نمایه سازی

پژوهش های زبانشناختی در زبانهای خارجی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران
کد ژورنال: JR_JFLR
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 7581

سختار سازمانی مجله

خانم دکتر فریده علوی مدیر مسئول
آقای علیرضا ولی پور مدیر مسئول
آقای مهدی دهمرده سردبیر
خانم سوده اقتصاد مدیر داخلی
آقای رحمان آرمیده کارشناس نشریه
آقای دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی هیات تحریریه
آقای دکتر مجید نعمتی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدمحمد علوی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا عنانی سراب هیات تحریریه
آقای دکتر علی باقر طاهرنیا هیات تحریریه
آقای دکتر محمدجواد رضایی هیات تحریریه
آقای دکتر سید آیت اله رزمجو هیات تحریریه
آقای دکتر سید ضیاء الدین تاج الدین هیات تحریریه
آقای دکتر رضا پیش قدم هیات تحریریه
آقای دکتر محمود بیجن خان هیات تحریریه
آقای دکتر محمد امیریوسفی هیات تحریریه
آقای دکتر پرویز البرزی ورکی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تهران