مجوز انتشارنشریه علمی- پژوهشی "پژوهش­های علوم دامی" در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ نهایی و به دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ابلاغ شده است.

هدف مجله پژوهش های علوم دامی پیشبرد دانش علوم دامی با انتشار یافته های نوین در زمینه علوم دامی است که بیشتر شامل طیور، نشخوارکنندگان، اسب، آبزیان  و زنبور عسل است. همچنین از پژوهش هایی که در مورد گونه های حیوانات آزمایشگاهی و حیوانات مدل هستند که به پرسش های اساسی مربوط به حیوانات اهلی  می پردازند، نیز استقبال می شود. زمینه قابل قبول پژوهش ها شامل این موارد می شود: ژنتیک و اصلاح دام؛ مهندسی ژنتیک؛ ایمیونوژنتیک؛ بیوتکنولوژی؛ ژنومیک تغذیه‌ای، تغذیه و متابولیسم؛ بیماری های متابولیکی، فن‌آوری خوراک؛ ترکیب بدنی؛ انرژی؛ رشد؛ فیزیولوژی؛ هورمون شناسی؛ ایمونولوژی؛ تولید مثل و باروری؛ تولیدات دامی (شیر، گوشت، عسل و تخم مرغ)؛ اقتصاد دامپروی (تحلیل چالش‌ها)؛ مدیریت دامپروری؛ رفتارشناسی و رفاه دام؛ سیستم‌های پرورش دام؛ حفاظت و مدیریت منابع دامی؛ میکروبیولوژی و  اکولوژی دستگاه گوارش دام و طیور؛ بهداشت و فناوری‌های نوین دامی؛ اکولوژی و حفاظت دام و مرتع؛ دامپروری و محیط زیست.

نمایه سازی

فصلنامه پژوهش های علوم دامی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تبریز
کد ژورنال: JR_ANIMAL
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 6944

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر حسین جانمحمدی مدیر مسئول
آقای دکتر اکبر تقی زاده سردبیر
آقای دکتر علی حسینخانی دستیار سردبیر
خانم دکتر مرضیه ابراهیمی مدیر اجرایی
آقای دکتر کریم حسنپور مشاور آماری
آقای دکتر جلیل شجاع هیات تحریریه
آقای دکتر عباس رافت هیات تحریریه
آقای دکتر صادق علیجانی هیات تحریریه
آقای دکتر محمود شیوازاد هیات تحریریه
آقای دکتر حمید امانلو هیات تحریریه
آقای دکتر پرویز فرهومند هیات تحریریه
آقای دکتر محسن دانش مسگران هیات تحریریه
آقای دکتر رسول پیرمحمدی هیات تحریریه
آقای دکتر غلامعلی مقدم هیات تحریریه
آقای دکتر حسین دقیق کیا هیات تحریریه
آقای دکتر احمد زارع شحنه هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تبریز