دوفصلنامه پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی با هدف توسعه دانش حسابداری و گزارشگری مالی در کشور و فراهم کردن زمینه گسترش ارتباط علمی بین صاحبنظران دانشگاهی و حرفه ای و به منظور شناسایی مشکلات حسابداری و راه حل یابی آن اقدام به انتشار یافته های جدید در حوزه گزارشگری مالی می کند. مقالات ارسالی پس از داوری تخصصی و تائید هیئت تحریریه چاپ می شود. این مجله بر اساس نامه شماره 192633/ 18/ 3 مورخ 1 /09/ 1395 کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شماره هشتم - بهار و تابستان 1395- دارای درجه علمی-پژوهشی است.

به منظور فراهم آوردن زمینه ارتباط بین اهالی حرفه و پژوهشگران مراکز علمی و تحقیقاتی و همچنین نشر یافته ها و نظریه های جدید در حوزه گزارشگری مالی دوفصلنامه پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی پذیرای مقالات تحقیقی با کیفیت بالای پژوهشگران و صاحب نظران ارجمند می باشد. پژوهش های مبتنی بر مسائل و مشکلات حوزه حسابداری و گزارشگری مالی در سطح ملی و ارائه راهکار برای حل آنها از سوی پژوهشگران ارجمند در صدر اولویت های مجله قرار دارد؛ همچنین مسائل و چالش های حسابداری در سطح بین المللی نیز برای مجله از اهمیت زیادی برخوردار است و مجله پذیرای فعالیت های پژوهشگران در سطح بین الملل می باشد. محورهای تحت پوشش نشریه به شرح زیر است، هرچند محدود به این موارد نمی باشد:

گزارشگری مالی
حسابداری مالی
حسابداری اجتماعی و محیط زیست
گزارشگری مالی بین المللی
اخلاق حرفه ای
گزارشگری مالی اسلامی
روشهای نوین گزارشگری مالی
گزارشگری مالی و چالشهای منافع عمومی
XBRL
با توجه به موارد پیشگفته به طور خلاصه اهداف مجله به شرح زیر می باشد:

کمک به ارتقای دانش حسابداری و گزارشگری مالی از طریق نشر آخرین یافته های پژوهشی پژوهشگران و صاحب نظران؛
فراهم نمودن بسترهای لازم برای تبادل نظر در زمینه حسابداری و حسابرسی توسط پژوهشگران و شاغلان حرفه ای؛
آشنا ساختن شاغلان حرفه ای و پژوهشگران با مسائل و چالش های روز کشور و جهان در حوزه گزارشگری مالی؛ و
توسعه، ترویج و ارتقای روش های تحقیق در حوزه حسابداری و حسابرسی با تاکید بر تکنیک های نوین پژوهشی.

نمایه سازی

مجله پژوهش های کاربردی در گزارشگری مالی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

کد ژورنال: JR_ARFR
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 635

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر موسی بزرگ اصل مدیر مسئول
آقای دکتر حمید حقیقت سردبیر