پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
Journal of Teaching Persian to Speakers of Other Languages
«پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان» دوفصلنامه ی علمی-پژوهشی دارای مجوز از کمیسیون نشریات علمی کشور است که با رسالت توسعه ی دانش آموزشکاوی زبان فارسی در ایران، شناسایی مسایل و چالشهای زبان فارسی در ایران و جهان، ارایه راهکارهایی برای آن، مقالههای علمی-پژوهشی در این حوزه را به زبان فارسی و انگلیسی منتشر میکند. این نشریه بر اساس نامه ی شماره ی ۹۱/۲۶۹۸۶ مورخه ی ۱۳۹۱/۹/۱۲ اداره ی کل مطبوعات داخلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نامه ی شماره ی ۱/۳۴۱۳/۳ مورخه ی ۱۳۹۱/۴/۵وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر می گردد.
خط مشی بنیادی نشریه، بیشتر بر حمایت از مقالات کیفی مبتنی بر روش های میدانی پژوهشگران در زمینههای زیر و صرفا درحوزه ی «آموزشکاوی فارسی به عنوان زبان دوم و زبان خارجی» استوار خواهد بود.
- روش های آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان؛
- آموزش مهارت ها و زیرمهارت های فارسی به غیر فارسی زبانان؛
- روانشناسی یادگیری مهارت ها و زیر مهارت ها فارسی در غیرفارسی زبانان؛
- طراحی، تهیه و تدوین مواد درسی و کمک درسی و ارزشیابی آنها؛
- آموزش زبان فارسی برای اهداف دانشگاهی یا اهداف ویژه؛
- آموزش زبان فارسی در محیط مجازی؛
- کاربرد ابزارها و فناوری های نوین؛
- مدیریت کلاس های چندزبانه و چند فرهنگی؛
- اصول اخلاقی در آموزش زبان فارسی؛
- مسایل جامعه شناختی و فرهنگی آموزش فارسی؛
- سنجش، ارزیابی و آزمون سازی؛
- تحولات آینده ی دانش آموزشکاوی زبان فارسی؛
- و سایر پژوهش های میان رشته ای (زبانشناسی، ادبیات،....).
کلیه حقوق برای مجموعه سیویلیکا محفوظ است© - مرجع مجلات علمی