پژوهشنامه بازرگانی

پژوهشنامه بازرگانی

Iraninan Jouornal of Trade Studies



پوستر پژوهشنامه بازرگانی

فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی از زمستان ۱۳۷۵ به منظور جهت‌دهی به مطالعات بخش‌های بازرگانی و اقتصادی و علمی-کاربردی کردن پژوهشهای مرتبط با این بخش‌ها، انتقال دانش و یافته‌های پژوهشی شروع به کار کرد. این فصلنامه بصورت منظم و در زمان مقرر تا کنون به چاپ رسیده است. در این میان مهمترین وظیفه این نشریه توجه به نیازهای بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کمک به تجزیه و تحلیل مسائل این بخش، ارائه راه‌حل‌های علمی- کاربردی و بالابردن کیفیت علمی تحقیقات در این زمینه می‌باشد. ذکر این نکته ضروری است که براساس رسالت این مجله که همانا توجه به مسائل روز و آینده این بخش و گره‌گشایی از بخش بازرگانی، صنعت، معدن کشور می‌باشد، تولید علم کافی نبوده و قابل استفاده بودن و کاربردی بودن مقالات و توصیه‌های سیاستی یکی از نکات مورد تاکید در این فصلنامه می‌باشد.

اعتبار علمی_ پژوهشی این نشریه طبق تاییدیه شماره ۳/۲۹۱۰/۸۲۵ مورخ ۱۳۷۹/۱۲/۱۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده و با همکاری علمی انجمن بازرگانی ایران منتشر می‌شود.

به منظور تسهیل اجرای امور نشریات علمی،از تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۹ طبق مصوبه شماره ۱۱/۲۵۶۸۵ به جای دسته بندی نشریات به علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی همه نشریات مشمول آیین‌نامه جدید با عنوان (‌نشریه علمی ) شناخته می‌شوند.

محورهای تخصصی مجله :

۱- جهانی‌شدن اقتصاد، منطقه‌گرایی و چندجانبه‌گرایی

۲- آثار سیاست‌های کلان اقتصادی بر صنعت،‌معدن و تجارت

۳-بهره‌وری در صنعت، معدن و تجارت

۴-اشتغال‌زایی و کارآفرینی در صنعت، معدن و تجارت

۵-آینده‌پژوهی در صنعت، معدن و تجارت

۶-فرهنگ مصرفی، تجاری و صنعتی

۷- سیاست‌ها و استراتژی‌های تجاری، صنعتی و فن‌آوری

۸-قیمت‌گذاری،‌یارانه و تنظیم‌بازار

۹-مدیریت صادرات و اردات،‌توسعه صادرات غیرنفتی

۱۰-حقوق تجارت، مصرف‌کننده و تولیدکننده

۱۱-کاربرد فناور‌ی‌های نوین در صنعت، معدن و تجارت

۱۲- آمایش صنعت، معدن و تجارت

۱۳- سیاست‌های رقابتی و ضدانحصار

۱۴-زنجیره تامین و لجستیک

۱۵-الگوهای توسعه بنگاه‌های صنعتی و تجاری ایرانی

۱۶-تامین منابع مالیو سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت،‌معدن و تجارت