این نشریه از سال ۱۳۷۷ توسط موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور منتشر شده و حق چاپ آن برای این موسسه محفوظ است. این نشریه بر اساس نامه شماره ۳/۷۱۳۵ مورخ ۱۳۸۴/۱۲/۲۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای درجه علمی-پژوهشی است. نام ابتدایی آن تحقیقات جنگل و صنوبر بوده که از شماره ۴ به تحقیقات جنگل و صنوبر ایران تغییر نام یافته است. در حال حاضر این نشریه به صورت فصلنامه منتشر می شود. نشریه تحقیقات جنگل و صنوبر ایران در پایگاه های معتبر بین المللی DOAJ، Google Scholar،ISC و Ricest نمایه شده است. چکیده انگلیسی مقالات این نشریه در سایت CABI Publishing نیز قرار گرفته است.

مقاله های پژوهشی (Research/Original article)، مروری (Review article) و کوتاه (Short paper/Essay) در یکی از زمینه های تحقیقات جنگل و صنوبر ایران که برای نخستین بار منتشر می شود، برای چاپ در این نشریه بررسی می شوند. با توجه به انتشار نشریات تخصصی با موضوعات حمایت و حفاظت جنگل، ژنتیک و فیزیولوژی جنگل و رده بندی گونه های جنگلی در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مقالاتی که با موضوعات فوق برای این نشریه ارسال شوند، فقط در صورت تایید هیئت تحریریه بررسی خواهند شد. پژوهش هایی که در سطح آزمایشگاهی و گلخانه ای انجام می شوند نیز فقط در صورت تایید هیئت تحریریه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حوزه پذیرش مقالات:

· کلیه موضوعات مرتبط با جنگل و درختان تندرشد شامل اکولوژی جنگل، جنگل شناسی جنگل های دانه زاد و شاخه زاد، مدیریت جنگل های دانه زاد و شاخه زاد، ستفاده از فنون سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در عرصه های جنگلی، مسائل اجتماعی و اقتصادی جنگل ها، علوم فنی- مهندسی، جنگل کاری و نهالستان های جنگلی، خاک های جنگلی، ژنتیک جنگل، سیاست جنگل، ارزیابی و معرفی کلن های برتر صنوبر، زراعت چوب، جنگل داری شهری

نمایه سازی

فصلنامه تحقیقات جنگل و صنوبر ایران تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور
کد ژورنال: JR_IJFPR
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 2350

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر علی علیزاده علی آبادی مدیر مسئول
آقای دکتر خسرو ثاقب طالبی سردبیر
آقای دکتر مهدی پورهاشمی مدیر داخلی
آقای دکتر فرهاد اسدی هیات تحریریه
آقای دکتر عادل جلیلی هیات تحریریه
آقای دکتر هاشم حبشی هیات تحریریه
آقای دکتر تیمور رستمی شاهراجی هیات تحریریه
آقای پروفسور سید عطا اله حسینی هیات تحریریه
آقای دکتر افشین دانه کار هیات تحریریه
آقای دکتر رامین رحمانی هیات تحریریه
آقای دکتر پدرام عطارد هیات تحریریه
آقای دکتر جهانگیر فقهی هیات تحریریه
آقای دکتر اصغر فلاح هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور