مجله‌ی تحقیقات حقوقی به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و پربارترین مجلات علمی حوزه‌ی علوم انسانی، در سال ۱۳۴۸ با عنوان « نشریه دانشکده حقوق» فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۶۴ موفق به کسب درجه‌ی علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید.
اهداف و زمینه ها
هیئت تحریریه محترم مجله از صاحب‌نظران بنام کشور در گرایش‌های مختلف علم حقوق هستند که همواره هدف ارائه‌ی مقالات پربار تحقیقاتی و انتشار آخرین یافته‌های علمی خود در رشته‌های مختلف حقوق را دنبال نموده و در تلاش هستند زمینه‌ها و زوایای ژرف و نادیده علم حقوق کشور را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند. از سوی دیگر، سایر مسئولین مجله همواره در تلاش بوده و هستند تا از مسیر داوری‌های دقیق و تخصصی و تقید به قیود شکلی مهم، وجاهت علمی و پژوهشی این فصلنامه را حفظ و به صورت پیوسته ارتقاء دهند. دفتر مجله و بخش چاپ نیز سعی مستمر خود بر ارائه‌ی نسخه‌ای بدون ایراد را دنبال نموده و در این راستا از هیچ تلاشی مضایقه نمی نماید.

نمایه سازی

فصلنامه تحقیقات حقوقی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شهید بهشتی
کد ژورنال: JR_LAWRS
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 6231

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر گودرز افتخارجهرمی مدیر مسئول
آقای دکتر ابراهیم بیگ زاده سردبیر
آقای دکتر اسدالله یاوری مدیر داخلی
آقای دکتر محمد آشوری هیات تحریریه
آقای دکتر نجادعلی الماسی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا پاسبان هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالله شمس هیات تحریریه
آقای دکتر سیدحسین صفائی هیات تحریریه
آقای دکتر هدایت اله فلسفی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدمصطفی محقق داماد هیات تحریریه
آقای دکتر علی حسین نجفی ابرند آبادی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شهید بهشتی