نشریه دانش کشاورزی و تولید پایدار، بعد از تخصصی شدن مجلات، به عنوان یکی از ادامه دهندگان و شاید اصلی­ترین وارث "نشریه دانش کشاورزی" مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری می­باشد که از سال ۱۳۶۸ با کسب مجوز مجدد (به شماره ۹۱۸/۲۵) انتشار می­یافت و از سال ۱۳۸۸ با نام جدید منتشر شده و صرفا مقالات تخصصی مرتبط با زمینه "کشاورزی پایدار" را دریافت و بعد از داوری به چاپ می­رساند. لذا، با عنایت به تاکید کمسیون محترم نشریات کشور مبنی بر تخصصی ­تر شدن نشریه، خواهشمند است از ارسال مقاله­ هایی که ارتباط مستقیمی با کشاورزی پایدار ندارند، خودداری شود.

واژه کشاورزی پایدار مدت زمانی است که در تحقیقات، آموزش و مدیریت مرتبط با کشاورزی نوین و براساس نیازهای امروزی ملحوظ میگردد. تعاریف متعددی در مورد آن ارائه شده است. در این تعاریف، عناصری به طور مستمر و معمول مدنظر قرار می گیرند که از بین آنها می توان به حفظ بهره وری، تضمین بهره دهی و حفاظت منابع طبیعی، کسب حمایت و پشتیبانی اجتماعی، تامین سلامت محیط زیست، رقابت پذیری تجاری و سوددهی اقتصادی و عدالت اجتماعی و اقتصادی اشاره نمود.

این مجله علمی – پژوهشی با بررسی و انتشارا مقالات مرتبط با موضوع، سعی در توسعه دانش کشاورزی پایدار و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی و پایداری استفاده از منابع و نهاده­ها دارد تا در نهای رسیدن به توسعه پایدار در جامعه را ممکن سازد.

نمایه سازی

مجله دانش کشاورزی و تولید پایدار تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تبریز
کد ژورنال: JR_SUST
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 5818

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر صفر نصراله زاده مدیر مسئول
آقای دکتر عادل دباغ محمدی نسب سردبیر
آقای دکتر علی بنده حق مدیر اجرایی
آقای دکتر محمدرضا ساریخانی مشاور علمی
آقای دکتر علیرضا سیروس مهر هیات تحریریه
آقای دکتر محمدعلی میسمی مشاور علمی
خانم دکتر رقیه کریم زاده مشاور علمی
آقای دکتر آیدین حمیدی هیات تحریریه
آقای دکتر شاپور ظریفیان مشاور علمی
آقای دکتر رضا امیرنیا هیات تحریریه
آقای دکتر روح اله امینی هیات تحریریه
آقای دکتر رئوف سید شریفی هیات تحریریه
آقای دکتر صاحبعلی بلند نظر هیات تحریریه
آقای دکتر بهمن پاسبان اسلام هیات تحریریه
آقای دکتر یعقوب راعی هیات تحریریه
آقای دکتر سعید زهتاب سلماسی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا شکیبا هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه تبریز