نشریه زراعت دیم ایران

نشریه زراعت دیم ایران

Iranian Dryland Agronomy Journal



پوستر نشریه زراعت دیم ایران

نشریه زراعت دیم ایران با همکاری انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور منتشر می‌شود. این نشریه با رویکرد تامین منابع و اطلاعات علمی، تبیین جایگاه و ارایه راهکارهای حاصل از پژوهش‌های انجام شده در زمینه مسایل محوری زراعت دیم، تشویق و ترغیب انجام پژوهش‌های کاربردی به همراه ترویج و ارتقای زراعت دیم کشور و ایجاد فضای مناسب برای تعامل و تبادل اندیشه‌ متخصصان و دست اندرکاران بخش کشاورزی در دانشگاه‌ها و بخش‌های تحقیقاتی، با دو شماره در سال فعالیت و ‌در بهمن ماه ۱۳۹۲، با ابلاغ دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به درجه علمی-پژوهشی ارتقاء یافت.

زراعت دیم ایران به صورت دوفصلنامه منتشر می‌شود و از سیاست داوری تخصصی دو سو ناشناس در بررسی مقالات استفاده نموده و یافته‌های پژوهشی در حوزه "زراعت دیم" را منتشر می‌کند.

نشریه زراعت دیم ایران، مقالات پژوهشی در زمینه به‌نژادی و به‌زراعی گیاهان زراعی مرتبط با دیم در مناطق خشک و نیمه‌خشک را که به زبان فارسی نگارش و قبلا در هیچ نشریه داخلی یا خارج از کشور منتشر نشده باشند، جهت بررسی و امکان چاپ، پوشش میدهد.