هدف مجله فیزیک کاربردی دانشگاه الزهرا(س)  انتشار و ترویج دستاوردهای جدید پژوهشگران ایرانی در زمینه فیزیک کاربردی و کاربرد فیزیک است و  روی درک فیزیک مبتنی بر تکنولوژی مدرن تاکید دارد. مخاطبین مجله اساتید و پژوهشگران دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی در شاخه‎های مختلف فیزیک و علوم و فناوریهای مرتبط با فیزیک مانند فوتونیک، مهندسی، فیزیک پزشکی و بیوفیزیک می باشد.مقاله­ های منتشر شده در این مجله نتیجه تحقیقات شخصی نویسنده (یا نویسندگان) بوده و قبلا در مجلات داخلی و خارجی به چاپ نرسیده است. محققین محترم میتوانند با چاپ مقاله در این مجله، آخرین یافته‌های علمی خود در حوزه فیزیک را  در معرض دید صاحب نظران و کاربران دانشگاهی قرار دهند.

فصلنامه فیزیک کاربردی ایران به طور مستقل از مهر ماه ۱۳۹۰ پس از تفکیک مجله علوم پایه شروع به کارکرد و در زمینه فیزیک لیزر، فیزیک ماده چگال، فیزیک اتمی و فوتونیک مقاله چاپ می کند.

این نشریه طبق نامه شماره ۱۳۹۲۰۳ مورخ ۱۳۹۰/۰۷/۲۵ از وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری دارای مجوز چاپ است.

نمایه سازی

فصلنامه علمی فیزیک کاربردی ایران تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه الزهرا
کد ژورنال: JR_JAPAZ
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 14186

سختار سازمانی مجله

خانم دکتر سعیده شعاری نژاد مدیر مسئول
آقای عزیزاله شفیع خانی سردبیر
آقای دکتر عبدالله مرتضی علی هیات تحریریه
آقای عطاء الله کوهیان هیات تحریریه
آقای عزالدین مهاجرانی هیات تحریریه
خانم ترانه وظیفه شناس هیات تحریریه
خانم فاطمه شجاعی باغینی هیات تحریریه
آقای دکتر محمودرضا روحانی هیات تحریریه
آقای داوود دورانیان هیات تحریریه
خانم دکتر فاطمه شهشهانی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه الزهرا