فصلنامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی (مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت سابق) از سال ۱۳۸۸ تا به امروز بطور مستمر بصورت فصلی ( چهار شماره در سال) به چاپ رسیده است و بر اساس نامه شماره ۸۸/۷۰۶۰ مورخ ۱۳۸۹/۰۹/۰۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی) دارای مجوز نشر می باشد. صاحب امتیاز این مجله موسسه مطالعات بین المللی انرژی (وابسته به وزارت نفت) می باشد.
این فصلنامه، بر اساس نامه شماره ۸۹/۳/۱۱/۱۵۸۷۱ مورخ ۱۳۸۹/۰۶/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، دارای رتبه علمی پژوهشی می باشد.

فصل­نامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی (مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت سابق) با داشتن بیش از ده سال سابقه انتشار مرتب و منظم و با استفاده از دانش استادان و صاحب‌نظران دانش مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، مقاله­ های علمی از نوع پژوهشی و به ندرت مروری را پس از تائید حداقل دو داور به چاپ می‌رساند. مقاله‌های ارسالی باید از دو ویژگی اصالت و ابداع برخوردار باشند و با هدف پیشبر­د مرزهای علم و فناوری به ویژه در مطالعات راهبردی صنعت نفت و انرژی تنظیم شده باشند. در شرایط خاص به منظور استفاده صنعت نفت و انرژی از مطالب نوین و درخشان اگر مقاله ای خارج از حیطه این صنعت ارائه شود که در آن موضوع جالب و جدیدی در حوزه مطالعات راهبردی باشد، پس از اخذ نظر هیات تحریریه و با تایید داوران آن مقاله پذیرش خواهد شد. لازم به توضیح است که منظور از صنعت نفت و انرژی کلیه صنایع مربوط به نفت،‌ گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش فرآورده های نفتی را شامل می‌شود. در حال حاضر موضوع های پیشنهادی که در اولویت چاپ قرار خواهند گرفت به این شرح هستند:
•مدیریت راهبردی در صنعت نفت و انرژی
•مدیریت پژوهش و نوآوری در صنعت نفت و انرژی
•مدیریت فناوری در صنعت نفت و انرژی
•راهبردهای مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی
•راهبردهای توسعه زنجیره ارزش نفت و انرژی
•راهبردهای دیپلماسی انرژی
•بازار، سرمایه گذاری و بورس انرژی
•آینده پژوهی و سیاست گذاری در صنعت نفت و انرژی

نمایه سازی

مجله مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات بین المللی انرژی
کد ژورنال: JR_IIESHRM
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 2615

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمدصادق جوکار صاحب امتیاز
آقای دکتر مجتبی رجب بیگی مدیر مسئول
آقای دکتر فریدون عباسی دوانی سردبیر
آقای دکتر خدایار ابیلی هیات تحریریه
آقای دکتر سید مهدی الوانی هیات تحریریه
خانم دکتر نسرین جزنی هیات تحریریه
خانم دکتر شمس السادات زاهدی هیات تحریریه
آقای دکتر ابوالفضل کزازی هیات تحریریه
آقای دکتر ناصر میرسپاسی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: موسسه مطالعات بین المللی انرژی