این مجله به صورت دو فصلنامه در سال به چاپ می رسد و از سال ۱۳۸۹ اولین شماره مجله به چاپ رسیده است و از آن زمان به طور مداوم هر دو فصل یک شماره چاپ و نمایه می شود.

هدف از انتشار مجله ­ی مطالعات ادبیات کودک، تقویت روشمندی در پژوهش­های ادبیات کودک و نوجوان و کمک به رشد بیش‌تر و بهتر نقد و تولید نظریه در عرصه ­ی ادبیات کودک و نوجوان ایران است. از این رو در این مجله، مقاله‌ای بررسی می­شود که در یکی از رشته‌های ادبیات، علوم تربیتی، روان­شناسی، زبان­شناسی، فلسفه، جامعه­ شناسی، کتاب­داری و اطلاع‌رسانی و یا هر رشته ­ی دیگری تدوین شده و گسترش بصیرت نسبت به ادبیات کودک و نوجوان در مقام معرفتی میان­ رشته­ ای را در پی داشته باشد. زبان اصلی مجله و مقاله ­ها، فارسی است.

بر اساس نامه‌ی شماره‌ی۱۴۵۴. ۱۱. ۳ تاریخ ۳ .۹. ۸۸، در کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور، به مجله‌ی «مطالعات ادبیات کودک»، درجه‌ی علمی ­پژوهشی اعطا شده است.

نمایه سازی

دوفصلنامه مطالعات ادبیات کودک تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شیراز
کد ژورنال: JR_JCLS
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 5577

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر سعید حسام پور سردبیر
خانم صدیقه محمدی مدیر اجرایی
خانم دکتر مهری پریرخ هیات تحریریه
خانم دکتر فریده پورگیو هیات تحریریه
خانم دکتر فریبا خوشبخت هیات تحریریه
آقای دکتر نجف جوکار هیات تحریریه
آقای دکتر کاووس حسن لی هیات تحریریه
خانم دکتر زهرا ریاحی زمین هیات تحریریه
آقای دکتر علی عباسی هیات تحریریه
خانم دکتر منیژه عبدالهی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدحسین کرمی هیات تحریریه
آقای دکتر امیرعلی نجومیان هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه شیراز