این نشریه براساس نامه ­ی شماره ۱۳۷۳/۲۹۱۰/۳ مورخ ۱۳۷۹/۱۱/۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای درجه علمی - پژوهشی می باشد و براساس نامه شماره ۲۲۴۹/۱۱/۳ مورخ ۱۳۸۸/۱۲/۲۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این پس نشریه علمی پژوهشی نامه اقتصادی مفید با حفظ سابقه با عنوان جدید مطالعات و سیاست­ های اقتصادی منتشر می ­شود.

دو فصلنامه­ مطالعات و سیاست­ های اقتصادی یک نشریه با داوری بسته و دوسو ناشناس است که جهت گسترش مفاهیم اقتصادی در ایران و انعکاس دیدگاه­ های موجود و همچنین جهت سهولت دسترسی به صورت دسترسی آزاد (رایگان) منتشر می­ شود و برای پذیرش و انتشار مقالات هیچ هزینه ­ای دریافت نمی کند. تمام هزینه­ های وابسته به تدوین، تهیه و انتشار مقالات از سوی مرکز دانشگاه مفید تامین می ­شود. نشریه به دو صورت چاپی و الکترونیکی و هر دو فصل یکبار به دست چاپ سپرده می­ شود و مقالات به دو زبان فارسی و انگلیسی پذیرفته و بررسی می­ شوند. حداقل زمان داوری مقالات در مطالعات و سیاست­ های اقتصادی هشت هفته خواهد بود، در ضمن تمام مقالات فارسی باید دارای چکیده به زبان انگلیسی باشند.

نمایه سازی

مجله مطالعات و سیاست های اقتصادی تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مفید
کد ژورنال: JR_ECONC
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 8985

سختار سازمانی مجله

آقای سید مسعود موسوی کریمی مدیر مسئول
آقای دکتر اکبر کمیجانی سردبیر
آقای دکتر ناصر الهی هیات تحریریه
آقای دکتر سیدصادق حقیقت هیات تحریریه
آقای دکتر منصور زراءنژاد هیات تحریریه
آقای دکتر اسدالله فرزین وش هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا یوسفی شیخ رباط هیات تحریریه
آقای دکتر محمد تقی گیلک حکیم آبادی هیات تحریریه
آقای سعید فراهانی فرد هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه مفید