این نشریه که توسط دانشکده و پژوهشکده فنی و مهندسی دانشگاه جامع امام حسین(ع) منتشر می‌شود، یکی از شاخه­ های تخصصی مجله علمی- پژوهشی "مکانیک هوافضا" بوده که با توجه به گستردگی موضوعات و لزوم انتشار مجلات تخصصی­ تر طی نامه شماره ۱۸/۳/۱۵۷۵۰۸ مورخ ۳۰/۰۷/۱۳۹۱ کمیسیون مجلات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حائز درجه علمی– پژوهشی شد و از این پس به صورت مستقل منتشر می‌­شود. ضمنا، از آنجایی که قبل از مستقل شدن این نشریه، نشریه مکانیک هوافضا (که از تاریخ ۲۶/۵/۸۳ در حال چاپ است) چهار شماره تحت عنوان "مکانیک سیالات و آیرودینامیک" منتشر گردید، شماره پیاپی این نشریه از زمان استقلال از ۵ شروع شد.

این نشریه آخرین دستاورهای محققین کشور را که حاصل پژوهش‌های اصیل و حاوی نتایج جدید در زمینه‌های تخصصی چهار گرایش اصلی زیر منتشر می نماید:

۱- ترمودینامیک و انتقال‌حرارت (انتقال حرارت هدایتی، جابجایی، تابشی، معکوس، محیط متخلخل، محاسباتی، افزایش انتقال حرارت، مبدل‌های حرارتی، طراحی سامانه‌های حرارتی، انتقال حرارت و جرم همراه تغییر فاز، چگالش، تبخیر و انجماد، چرخه‌های نوین ترمودینامیکی، تحلیل اگزژی و ترمو اکونومیک سامانه‌های حرارتی، ترمودینامیک آماری، ترمودینامیک سیستم‌های چند جزئی، احتراق و جریان‌های واکنشی، تعادل شیمیایی و تعادل فاز و ... )

۲- دینامیک ارتعاشات و کنترل (مکاترونیک، روش‌های کنترل هوشمند، شناسایی و کنترل فرآیند، اندازه‌گیری و کالیبراسیون، مدلسازی سیستم‌های دینامیکی، کنترل سیستم‌های دینامیکی، دینامیک سیستم‌های چند جزئی، دینامیک غیرخطی و آشوب، کنترل ارتعاشات و صدا، ارتعاشات غیرخطی، پایش سلامت سازه‌ها، آکوستیک، دینامیک سازه‌ها، سازه‌های هوشمند، تداخل سازه و سیال، دینامیک وسایل حمل و نقل با سرنشین و بی‌سرنشین و ... )

۳- ساخت و تولید (طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر، ماشینکاری، شکل‌دهی، جوشکاری، علم مواد ، فرآیندهای نوین ساخت، نمونه‌سازی، تست غیرمخرب و ...)

۴- مواد و سازه ( علم مواد، نانو مواد، مواد و سازه‌های هوافضا، مواد متخلخل، سازه های هوشمند، مکانیک سازه‌ها، نانو سازه و ...)

نمایه سازی

فصلنامه مکانیک هوافضا تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه جامع امام حسین
کد ژورنال: JR_MEASEJT
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 15512

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محمدرضا حسنی آهنگر مدیر مسئول
آقای پروفسور ناصر سلطانی سردبیر
آقای دکتر حسین خدارحمی سردبیر
آقای دکتر محمد بخشی جویباری هیات تحریریه
آقای دکتر صادق رحمتی هیات تحریریه
آقای پروفسور محمود شریعتی هیات تحریریه
آقای دکتر محمد شرعیات هیات تحریریه
آقای دکتر سعید فعلی هیات تحریریه
آقای دکتر علی علوی نیا هیات تحریریه
آقای دکتر عباس وفائی صفت هیات تحریریه
آقای دکتر خداداد واحدی هیات تحریریه
آقای دکتر علیرضا نداف اسکویی هیات تحریریه
آقای دکتر محمود موسوی مشهدی هیات تحریریه
آقای دکتر غلامحسین لیاقت هیات تحریریه
آقای دکتر حجت قاسمی هیات تحریریه
آقای دکتر جمال زمانی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدمهدی دوستدار هیات تحریریه
آقای دکتر سیدعلی حسینی کرد خیلی هیات تحریریه
آقای دکتر فتح اله امی هیات تحریریه
آقای دکتر محمدرضا الهامی هیات تحریریه

0سازمان علمی ناشر مجله: دانشگاه جامع امام حسین