نشریه مهندسی آبیاری و آب ایران به عنوان نشریه علمی –پژوهشی انجمن مهندسی آبیاری و آب ایران از کلیه استادان و متخصصان رشته‌های مرتبط با این علم، برای ارائه مقالات علمی و پژوهشی دعوت به عمل می‌آورد. هدف اصلی از انتشار این نشریه، فراهم نمودن فضایی برای تبادل اطلاعات و نتایج پژوهش‌های علمی، فنی و تخصصی میان استادان، دانشمندان و مهندسین ایرانی و همچنین جوامع علمی و حرفه‌ای ملی و بین‌المللی و اعتلای سطح دانش در زمینه علوم هواشناسی کشاورزی می‌باشد. 

درجه علمی پژوهشی این نشریه طی نامه شماره ۱۰۴۴۲۴.۱۱.۳.۸۹ مورخ ۱۳۸۹.۱۲.۱۴ مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است.

این نشریه در حوزه های آبیاری،آبخیزداری،آبخوانداری،زهکشی و اصلاح اراضی،مدیریت منابع آب،هیدرولوژی و هیدرولیک ،بهینه سازی سیستم های آبی ،شیرین سازی آب دریا و .... مقاله می پذیرد.

در حال حاضر متوسط زمان داوری در این مجله ۴ ماه می‌باشد. مقالات ارسالی به نشریه لازم است ابتدا با دقت بر اساس دستورالعمل تهیه مقاله تنظیم شوند و چکیده های فارسی و انگلیسی دقیقاً منطبق بر یکدیگر باشند.

نمایه سازی

مهندسی آبیاری و آب ایران تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن مهندسی آبیاری و آب ایران
کد ژورنال: JR_WATER
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 16437

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر محسن بنی اسدی مدیر مسئول
آقای دکتر کریم سلیمانی سردبیر
آقای دکتر غلامعباس بارانی هیات تحریریه
آقای پروفسور عبدالکریم بهنیا هیات تحریریه
آقای پروفسور علی سلاجقه هیات تحریریه
آقای دکتر غلامرضا لشکری پور هیات تحریریه
آقای دکتر محمدحسین مهدیان هیات تحریریه