مجله هیدرولیک فصلنامه علمی و پژوهشی انجمن هیدرولیک در رشته مهندسی آب است که اقدام به انتشار مقالات علمی و پژوهشی و یادداشت تحقیقاتی می‌کند. زبان رسمی مجله فارسی به همراه خلاصه انگلیسی است مقالات در این مجله به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مدیریت نشریه هیدرولیک (jhyd.iha.ir) وارد پروسه داوری می‌شوند.

درجه «علمی- پژوهشی» این مجله طی نامه شماره ۳.۲۹۱۰.۳۷ مورخ ۱۳۸۳.۰۱.۱۸ کمیسیون نشریات علمی کشور به هیات مدیره انجمن هیدرولیک ایران ابلاغ شده است. ضمنا طی مجوز شماره ۱۲۴/۱۱۰۲ مورخ ۱۳۸۶.۰۳.۰۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار این مجله موافقت به عمل آمده است.

اهداف نشریه:

تبیین معضلات و مسائل مرتبط با بخش آب کشور و تلاش در ارائه راه حل برای آنها، آگاه سازی محققان از موضوعات پژوهشهای در حال انجام در کشور از طریق انتشار نتایج، ایجاد پل ارتباط پویا بین انجمن هیدرولیک و جامه مهندسی هیدرولیک، معرفی ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در مهندسی هیدرولیک کشور، انعکاس دست آوردهای پژوهش های بنیادی و توسعه ای و ترویج اخلاق والای حرفه ای بین مهندسین و محققین هیدرولیک کشور.

نمایه سازی

فصلنامه هیدرولیک تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن هیدرولیک ایران
کد ژورنال: JR_JHYDAN
تاریخ درج سایت: پنجشنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۷
تعداد نمایش: 14595

سختار سازمانی مجله

آقای دکتر جواد احدیان مدیر مسئول
آقای دکتر محمود شفاعی بجستان سردبیر
آقای دکتر امیر صمدی مدیر داخلی
آقای دکتر سیدحسین مهاجری ویراستار انگلیسی
آقای رضا براتی ویراستار انگلیسی
آقای دکتر سیدعلی ایوب زاده هیات تحریریه
خانم دکتر عاطفه پرورش ریزی هیات تحریریه
آقای دکتر مسعود تابش هیات تحریریه
آقای دکتر امیراحمد دهقانی هیات تحریریه
آقای دکتر مجتبی صانعی هیات تحریریه
آقای دکتر ناصر طالب بیدختی هیات تحریریه
آقای دکتر بهزاد عطائی آشتیانی هیات تحریریه
آقای دکتر جواد فرهودی هیات تحریریه
آقای دکتر عبدالرضا کبیری سامانی هیات تحریریه
آقای دکتر مهدی یاسی هیات تحریریه
آقای دکتر میرعلی محمدی هیات تحریریه