دوره جدید مجله علمی-ترویجی "فناوری آزمون‎های غیرمخرب" با هدف ارتقای سطح دانش متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان، کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه آزمون‌های غیرمخرب و نیز ایجاد بستری برای تبادل یافته‌ها و دستاوردهای جدید علمی و فنی در حوزه‌های تخصصی ذیربط، توسط انجمن بازرسی غیرمخرب ایران با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شماره نامه ۳/۱۸/۱۵۴۳۳۲ مورخ ۱۳۹۷.۰۷.۰۷ بصورت دو فصلنامه منتشر می شود. این مجله در نظر دارد با ساماندهی نتایج و دستاوردهای نوین در حوزه آزمون‌های غیرمخرب و ایجاد ارتباطی سیستماتیک و بین رشته‌ای، موجبات تقویت پایه‌های علمی و فنی در تخصص مذکور و زیرشاخه‌های مرتبط با آن را فراهم نماید.

مجله تخصصی «فناوری آزمون‌های غیرمخرب» مقالات مرتبط با تمام زمینه‌ها و شاخه‌های ارزیابی و آزمون‌ غیرمخرب شامل روش‌های پرتونگاری، فراصوتی، مغناطیسی، مایع نافذ، چشمی، نوری، الکتریکی، پخش‌آوایی و گرمانگاری را به چاپ می‌رساند. همچنین پژوهش‌ها و مطالعات صنعتی بین رشته‌ای مانند صنایع غذایی وکشاورزی، فناوری‌های نوین و پیشرفته در حوزه‌های مرتبط با آزمون غیرمخرب و نیز روش‌های پایش وضعیت و سلامت سازه‌ها و تجهیزات با تکیه بر جنبه‌های علمی و کاربردی و در محدوده وسیعی از مواد، تجهیزات و سازه‌ها مورد توجه این مجله خواهند بود. اخبار بین‌المللی و داخلی در حوزه آزمون‌های غیرمخرب، معرفی دستگاه‌ها و تجهیزات جدید، اخبار و گزارش‌ها در خصوص کنفرانس‌ها و نشست‌های این حوزه و همچنین استانداردها، آموزش و تایید صلاحیت کارکنان از دیگر موارد مورد توجه در این نشریه است.

نمایه سازی

فناوری آزمونهای غیرمخرب تحت حمایت سیویلیکا می باشد و مقالات هر شماره آن پس از انتشار در پایگاه سیویلیکا نمایه سازی و منتشر می شود. مقالات این مجله در نظام رتبه بندی دانشگاهها و پژوهشگاهها مورد تحلیل قرار میگیرد.

اطلاعات مهم مجله

انجمن علمی: انجمن آزمونهای غیرمخرب ایران
کد ژورنال: JR_JNDTT
تاریخ درج سایت: دوشنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۸
تعداد نمایش: 8526

سختار سازمانی مجله

میرمجید قائمی مدیر مسئول
آقای دکتر فرهنگ هنرور سردبیر
محمد ابونجمی مدیر داخلی
آقای دکتر احمدعلی آماده هیات تحریریه
محمد ابونجمی هیات تحریریه
آقای مهدی بهزاد هیات تحریریه
جلال جواهری پور هیات تحریریه
امیر رفاهی‌اسکویی هیات تحریریه
بهروز رکرک هیات تحریریه
آقای محمد ریاحی هیات تحریریه
محمدحسین سورگی هیات تحریریه
آقای دکتر فرهنگ هنرور هیات تحریریه
حسام الدین صادقی هیات تحریریه
میرمجید قائمی هیات تحریریه